beugelriemen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luffwinny

beugelriemen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 17:26

hoe hebben jullie je beugelriemen bevestigd???want ik zie namelijk steeds meer de beugels onder de zweetbladen uitkomen wat is daar van het nut??en hoe krijg je die onder je zweetblad zag laast op een foto iemand die dat had bij een wintec 500 dressuur en die heb ik zelf ook dus hoe bevestig je dat???

Thijs14

Re: beugelriemen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:30

?geen flauw idee Tong uitsteken

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:30

als het bij je zadel kan dan is ook duidelijk te zien hoe dat kan. Er zit dan namelijk een opening in het bovenste zweetblad. Sommige mensen vinden dat mooier, andere vinden het fijner zitten.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:35

Je schijnt je benen stiller te kunnen houden, maar of dat zo is weet ik niet. Het is wel iets gevaarlijker als je ze er onder doet, de veiligheidshaak onder het zadelrokje schiet dan iets minder makkelijk open. Ik heb ze er zelf ook onder zitten, dan blijft m'n zweetblad mooier.
Gewoon zweetblad optillen en de beugelriemen vast maken zoals je altijd doet.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:36

Ik heb net een nieuw zadel en heb mijn beugelriemen ook onder mijn zweetbladen zitten. De gesp zit onderaan bij mijn beugel.

Ik zelf vind het lekkerder zitten en m'n zadel blijft iets mooier.

Mynique @ bokt heeft ook net een zadel gekocht en zij houdt haar beugelriemen boven het zweetblad. Het schijnt namelijk zo te zijn dat als je ze eronder doet, het zweetblad te veel heen en weer beweegt en dat je daardoor scheurtjes krijgt.
Ik weet alleen niet of dit ook te maken heeft met lange of korte benen. Lijkt mij wel namelijk.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:10

Ja het ligt net aan het zadel wat je hebt

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:25

Ik spring ook wel eens met mijn dressuurzadel en met springen beweeg je je benen vaak naar achter. Ik zou dus echt die beugelriemen niet onder het zweetblad willen hebben!
Maar ik kan me voorstellen dat andere mensen het fijn vinden..

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:36

Ik heb net een nieuw zadel, en mij is geadviseerd om de beugels niet onder het zweetblad te doen, om dezelfde reden die Marcato noemt.

Eerst had ik een wintec 500 (wel vzh), waar ik de beugelriemen wel onder het zweetblad had. Maar dat was omdat ik van de beugelriemen plekjes bij mn knieholte kreeg Scheve mond
Gewoon het zweetblad optillen, en zoals gewoonlijk vast maken idd Lachen

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:53

Marcato schreef:
Ik heb net een nieuw zadel en heb mijn beugelriemen ook onder mijn zweetbladen zitten. De gesp zit onderaan bij mijn beugel.

Ik zelf vind het lekkerder zitten en m'n zadel blijft iets mooier.

Mynique @ bokt heeft ook net een zadel gekocht en zij houdt haar beugelriemen boven het zweetblad. Het schijnt namelijk zo te zijn dat als je ze eronder doet, het zweetblad te veel heen en weer beweegt en dat je daardoor scheurtjes krijgt.
Ik weet alleen niet of dit ook te maken heeft met lange of korte benen. Lijkt mij wel namelijk.

Dat het zweetblad teveel heen en weer beweegt kun je voorkomen door een extra lusje aan de binnenkant van je zweetblad te laten maken, op sommige zadels zit het zelfs al standaard, dan gebeurd dit niet.

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:09

Ik heb ook net een nieuw zadel en mij werdt ook geadviseerd om de beugels niet onder je zweetblad te doen. Dat ivm scheuren en slijtage van de singelsloten ( bij een v aansluiting ).