Zadelzoektocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goof89

Zadelzoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 13:49

hey,
Ik kom van een pony en die reed ik altijd met veelzijdigheidszadel. Nu heb ik eindelijk een paard en met hem ga ik meer de dressuurkant op, nu ben ik dus op zoek naar een goed dressuurzadel.
Van een vriendin heb ik al op haar kieffer wien mogen rijden, dit ging vrij goed alleen vond ik er weinig kniesteun in.
Van een andere vriendin mocht ik de kieffer lech uitproberen, en daar vond ik wel niets aan, ik vond het een hard zadel waar ik gewoon uitbonkte..
Nu vermits ik nog niet echt kennis heb van al die zadels vraag ik hier een beetje hulp.. Mn zit moet nog wel ontwikkelen van ponyzit tot paardenzit, daarmee dat ik miss die lech zo slecht vond...
Gewoon een paar voorstellen van zachte zadels waarmee je echt goed ik kan zitten en je veel steun geven..
Alvast bedankt !

Nickeltje

Re: Zadelzoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:51

Ik heb een Kentaur. Met goede knie steun en een redelijk diepe zit. Toen ik er de eerste week op reed wist ik niet dat ik in mijn achterste zo veel spieren had waar spierpijn in te krijgen was...

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:52

Ik heb een Euroriding Jade, zit heerlijk! Veel kniewrong en zit lekker zacht. De andere Euroriding zadels zitten overigens ook heel fijn!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 16:05

ik heb sindskort de euroriding luxor, wat een genot.
Ook ik heb een kieffer wien gehad die vond ik ook niet fijn vanwege de kleine kwiewrong vooral als je paard hoog zijn benen op gooit...

maar het belangrijkste is nog of het past op je paard, ik heb mijn zadel laten aanmeten en op mijn paard paste uiteindelijke alleen de ER luxor en diamant...
Dus laat een zadelmaker gewoon een aantal zadels passen...

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 16:07

ik heb een prestige topdressage, super! ik zou geen ander zadel meer willen Knipoog

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:34

ik rijdt op een county voor de dressuur en een vz van passier voor buitenrijden en springen.

Goof89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 13:03

bedankt om de reacties
nog 1 vraagje, miss meer voor de inwoners van Belgie Bloos
Heeft iemand goede adressen van zadelhandelaars (ook 2ehands) ?
Ik woon zelf in antwerpen (Noord belgie), dus in die richting zoek ik
Alvast bedankt moest iemand iets weten Pling