ervaringen met Joy en Harmony zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zeanine

ervaringen met Joy en Harmony zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 19:13

Wie heeft er ervaring met Joy en Harmony zadels. Graag wil ik weten hoe dit zadel bevalt en of het ook geschikt is voor ranke paarden met een smalle schoft

http://www.huppa.nl/een_geheel_nieuwe_k ... levera.htm

Het Joy & Harmony S&I Zadel , een doorbraak in de Ruitersport!

7 cm kamerruimte
3 singelstoten
dikke wrongen
extra brede kamer
gratis zadelhoes
extra ruim
stabiele ligging
met flex boom
extra steun
voor friezen etc.

Kwaliteit? Vergelijkbaar met de topModel en van Kieffer ,Prestige of Stubben

De zit is diep, exact gepositioneerd en de extra zachte vulling zorgt voor een zeer comfortabele zit.
De 3 punts singelstoten grijpen voor en achter in het zadel voor een betere stabiliteit en drukverdeling

De ruggengraat met uitsteeksels en zenuwuiteinden wordt volledig vrijgelaten door een extra ruime kamer. De kussens zijn zacht en zeer breed voor een optimaal draagvlak. De beugelriemen kunnen onder de zweetbladen worden bevestigd!

De boom is teruggesneden, in drie boommaten en 17 of 18 inch leverbaar. Naar wens kunnen een 15-16 ( kinderdressuurzadel !), 17.5 en 19 inch worden toegevoegd.

in de zadels is een Seat Improvement © ingebouwd. Dit is een nieuw fenomeen in de ruitersport. De Seat Improvement © is een verbetering aan de constructie van het zadel wat ervoor zorgt dat :
Houding en zit van de ruiter direct op de juiste manier gepositioneerd wordt zonder dat het extra training vergt, de zo gewilde loodrechte lijn van schouder, heup en enkel is automatisch!!!
De onafhankelijke zit dichterbij dan ooit!

Stoelzit, spreidzit, klapperende onderbenen en andere problemen met houding en zit behoren tot het verleden, de onafhankelijke zit is dichterbij dan ooit voor IEDEREEN!

Door deze aanpassing wordt niet alleen de ruiter vrolijk maar ook het paard ondergaat een ware "metamorfose".

Door deze constructie wordt de druk van de kussens bij de schouderpartij en de gevoelige lendenen aanzienlijk verminderd. De druk wordt optimaal vanuit het midden verdeeld.

Het paard zal binnen enkele weken veel ruimer bewegen en makkelijker en eerder nageven.

Een zadel dat voordelig is voor allemaal, de ruiter krijgt een correcte zit, het paard bewegingsvrijheid en de portemonnee van de klant kan lachen!!

zeanine

Re: ervaringen met Joy en Harmony zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 22:13

Helemaal niemand die bekend is met deze zadels en hiermee goede of slechte ervaringen heeft??

BabbieB

Re: ervaringen met Joy en Harmony zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:37

Ben ik ook erg benieuwd naar. Ik heb niet echt de indruk dat dit iets kan zijn....

Maar overtuig me gerust van het tegenovergestelde Knipoog