Welk bit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:01

Hallo allemaal!

Ik heb een klein probleempje, sinds een half jaartje loopt mijn pony niet meer lekker op zijn enkelgebroken watertrensje. Het is een vrij dunne, want hij heeft een klein mondje en met mijn andere dikkere bit (een Dtrens heet dat geloof ik, met vaste ringen) deed hij heel moeilijk met zijn hoofd en zijn mond niet meer dicht.

Nu begint hij alleen, als hij echt aan het werk is, een stuk sterker te worden, ik moet hem dan echt op zijn nummer zetten, maar hij verzet zich echt tegen dat bit nu (ook met longeren en bij anderen, dus ligt niet aan mijn handen)

Ik heb al een paar dagen een dubbel gebroken bit met bol tussenstukje geprobeert, en daar liep hij redelijk op, nog niet helemaal goed. Ook heb ik een dubbelgebroken bitje met plat tussen stukje geprobeerd, maar daar liep hij weer niet lekker op.

Hebben jullie misschien nog een idee wat voor bit ik kan proberen? Hij is vrij gevoelig in zijn mond, en het meot wel toegestaan zijn op wedstrijden Knipoog

Owja, hij is helemaal nagekeken door de tandarts en wordt elk jaar bijgevijld, maar die weet niet waarom hij zich er zo tegen verzet. Ook de DA kan niks in zijn lichaam vinden waarom hij zich zo verzet. (Doet hij ook niet elke keer, maar vooral als hij zelf er een beetje tegen in komt, dan slaat hij ineens door..)

mariska1989

Re: Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:49

Misschien een myler?
Die zijn geloof ik naar de mond gevormd en redelijk dun..

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:03

Misschien een myler idd. Maar ik zou toch eerst eens goed met je instructrice/ instructeur bekijken of het echt geen rijtechnisch probleem is. Want dat los je niet op door van bit te veranderen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 10:54

Ik heb gisteren een dubbel gebrokenbit met pasvorm gekocht voor hem en hij liep er meteen een stuk beter op. En het is niet rijtechnisch want hij doet het ook met longeren en stappen aan het hoofdstel Lachen

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:52

idd een myler kan de oplosing zijn. die zijn ook toegestaan op wedstrijden. teminste niveau 1

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:32

nou ben ik toch benieuwd wat een myler is... iemand een foto?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 23:15