Bandages...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Plaatje1990

Bandages...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 13:12

Hey mensen Haha! ..
Ik weet niet of dit hier hoort het mag wel verplaast worden maar ik weet niet hoe maar ik heb een vraagje:

Ik heb bandages van 3,5 meter lang voor een Fjord; maar mijn vraag hoe ze nou precies goed om moeten iemand tips?? Ik heb ze een keer heel mooi goed omgehad maar krijg het echt niet meer voor elkaar!!Ik weet ook niet precies waar ze moeten eindigen en beginnen!!

iemand tips Haha!

Dankje Kus Kus!!

Dan koop je bandages en lukt het maar die keren daarna zitten ze gewoon heel scheef!

Lowara

Re: Bandages...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 13:16

je begint bovenaan, ongeveer vlak onder de knie. dan wikkel je hem langzaam omlaag tot net waar de koot de "knik"maakt. daar blijf je net boven.
dan wikkel je hem weer omhoog tot waar je bent begonnen, en als het goed is, eindigt je bandage daat ook precies Ja
gewoon paar keer oefenen, na een tijdje weet je precies hoe vaak je hem moet wikkelen om hem overal gelijk te krijgen en op het goede stuk te eindigen Lachen

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:47

is er niemand op stal ofzo die het voor kan doen? het is altijd makkelijk als je goed ziet hoe het moet dan dat het op internet uit word gelegd Knipoog

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:53

Bandages aanleggen kun je niet leren vanaf bokt, een internetsite of een boekje.
Bandages aanleggen is jarenlange ervaringen en oefenen (in het begin onder toezicht) en steeds herhalen
het is erg belangrijk dat je niet zomaar wat doet want je paard kan daar jarenlange of zelfs blijvende schade van oplopen.

dus vraag iemand op stal die wel kan bandageren of die jou wil helpen, en anders lekker peesbeschermers gebruiken Knipoog

vief16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:13

zoals hierboven al gezegd word, dit kun je beter samen met iemand oefenen die hier ervaring mee heeft. zowiezo; oefening baart kunst. Doe dit de eerste paar keren niet alleen, want mocht de bandage eventueel nete goed zitten, dan kan er behoorlijk wat mis gaan!