MYLER SNAFFLE COMFORT... wie is er bekend met dit bit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jett_

MYLER SNAFFLE COMFORT... wie is er bekend met dit bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 19:12

Omdat ik nog steeds op zoek ben naar het juiste bit, raadde vandaag iemand mij het Myler snaffle comfort bit aan. Is er iemand bekend met dit bit? ik zou graag jullie ervaringen horen!

Marchador

Re: MYLER SNAFFLE COMFORT... wie is er bekend met dit bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 15:01

Ik heb een myler comfort snaffle gehad voor mijn pony. Beviel erg goed. De eerste keer dat ik er mee reed, merkte ik direct al wel verschil.Ik heb goede ervaringen met het bit. Lachen

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 15:20

Ik heb mijn "moeilijke" paardje ene paar keer met een myler snaffle comfort wide barrel gereden en hij liep hier erg goed op. Losen schuimen was ons motto toen.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 17:48

Een stalgenoot van mij heeft haar paard hier vandaag op gereden en het beviel haar absoluut niet! Zij kreeg juist het tegenovergestelde van wat haar verteld was. Paard liep met zijn hoofd de lucht in en wilde niet nageeflijk worden! Toch nog erg verschillend per paard dus!!??

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 05:00

Ik hoor meer positieve als negatieve verhalen. Je kan deze bitten vaak ook twee weken op proef krijgen. Even navraag doen bij je ruitershop....

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:03

Verplaatst naar [VMR]-Harnachement Lachen.

Argi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:36

Heb er ook een. Heb er bij mijn paard duidelijk verbeteringen meegeboekt. Ligt stukken beter in zijn mond, omdat hij nogal een dikke tong heeft en een laag gehemelte. Maar kan mezelf voorstellen dat het misschien voor een ander weer niet werkt. Zou het daarom altijd even uitproberen, want ze kosten nogal wat.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 11:54

Een stalgenoot heeft dat bit dus idd kunnen lenen en omdat hij haar niet beviel kan ik hem dus eigenlijk nu al gebruiken. Mijn paard heeft een hele gevoelige huid, dus ook zijn vel bij zijn mond is heel gevoelig. Hij heeft heel gauw zijn mondhoeken kapot (niet heel ernstig hoor) terwijl hij heel licht van voren is en ik em amper in de mond hoeft te zitten. Zou dit bit ook zacht in de mond liggen?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:54

Argi schreef:
Heb er ook een. Heb er bij mijn paard duidelijk verbeteringen meegeboekt. Ligt stukken beter in zijn mond, omdat hij nogal een dikke tong heeft en een laag gehemelte. Maar kan mezelf voorstellen dat het misschien voor een ander weer niet werkt. Zou het daarom altijd even uitproberen, want ze kosten nogal wat.

Mijn paard heeft hetzelfde, een hangend rooster (erg laag gehemelte) en een dikke tong. Maar een Myler vond hij vreselijk, dan ging hij heel erg vasthouden.
De meeste paarden echter, reageren naar wat ik heb gezien goed op een Myler.

Wat betreft de govoelige mondhoeken, daar zou een Myler wel goed voor kunnen zijn, aangezien het bit een 'bochtje' maakt om de mondhoeken heen en dus in de mondhoeken glad is waardoor het niet kan schuren zoals bij een gewone trens.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:06

idd ik hoor ook vaak positiefen ervaringen met dit bit Lachen

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:37

Stalgenoot rijdt prima met dit bit Ja

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 10:37

Dan moet ik t misschien toch eens proberen!! Iemand misschien tips om gevoelige mondhoeken te verhelpen?? Een middeltje of dezelfde ervaringen? Mijn paard is absoluut niet sterk in de mond of hangerig, dus ik hoef er ook niet veel aante zitten, vandaar dat ik niet snap hoe hij aan die "inkeepinkjes" komt in zijn mondhoeken... voor tips stuur me maar een pb.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:42

voor mijn paard heb ik ook een Myler comfort gekocht met D ringen
erg fijn bit
mijn paard heeft ook een gevoelige mond
daarom wissel ik de Myler af met een bitloos hoofdstel www.bitloosrijden.nl
paard is met sprongen vooruit gegaan Ja

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:22

Ik rij mijn paard ook met een Myler, de keuze viel op een dergelijk bit omdat hij heel onrustig was met de mond, waarschijnlijk ook een hangend rooster. Met de myler werd hij een stuk rustiger. Ik heb hem toentertijd eerst kunnen lenen van een stalgenoot om het uit te proberen, maar je kunt ze inderdaad ook in de winkel 'huren' vor een aantal weken.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:26

Ik heb ook een myler comfort snaffle, maar rij er eigenlijk nooit meer mee. Mijn paard leek het bit in het begin meer te accepteren, maar na 2 keer ermee rijden was het eigenlijk weer hetzelfde als voor het mylerbit.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:06

Ik heb er positieve verhalen over gehoord. Ik heb het bit ook bij mijn paard geprobeerd maar die reageerde er niet zo goed op, bij minimale druk knikte hij al helemaal door...heb het bit uiteindelijk weer verkocht en rij nu met een K&K ultra wat prima bevalt.
Je moet trouwens wel goed opletten dat je een myler neemt die toegestaan is op wedstrijden. Ik had een level 1 bit met mondstuk 2, volgens mij, en die is toegestaan.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:59

Argi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 07:06

Volgens mij is bovenstaande een level 2. Ik heb deze ook. Ik denk dat ie niet is toegestaan vanwege de tongvrijheid. Geloof dat de level 1 bitten dit niet hebben

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 12:03

volgens mij is dit bit wel toegestaan. Degene van wie ik heb bit heb kunnen lenen en dus ook de verkoper van dit bit, heeft verteld dat dit bit wel toegestaan is op wedstrijden! Maarja.. kan ook een verkooppraatje zijn hoor, dat weet ik dus ook nie.. Lachen

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:07

Ik zelf rijd dan wel geen dressuur, maar western. In de western wordt myler heel erg veel gebruikt. Ik heb een aantal namaak en een aantal echten en ik moet zeggen ik spaar in het vervolg wel wa langer door voor een echte, mijn paarden lopen er stuk voor stuk super op.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:54

Hoe duur is het Myler Snaffle Comfort bit precies? En waar is het te koop?

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 18:19

Bij die man waar ik em van leen en hij verkoopt allerlei soorten bitten, kost hij €88,00. Ik weet verder nie twaar je zo'n bit kunt kopen!

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:22

Ik bedoel dit bit, is volgens mij iets anders in het midden dan het bit van jouw foto, mariz:
Afbeelding

Ik heb 'm destijds gekocht bij de Langeraap ruitersport. Hier in Nijmegen bij Rob Franssen zag ik er pas ook een paar hangen.
*edit* prijs is idd ergens in de €80

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:25

Ik heb er een die gaat in de verkoop, heb het beloofd aan iemand van bokt, maar ik ben te laks geweest het bit schoon te maken, te fotograveren en haar te laten zien. Ga kijken of ze het nog wil, anders misschien iets voor jouw.

Bij nader inzien bleek het bit te groot te zijn, vandaar dat hij in de verkoop gaat. Wel een fijn bit voor paarden die het bit tussen de kiezen nemen, kan niet met dit bit.

Voor gevoelige mondhoeken, de mondhoeken in smeren met vaseline voor je gaat rijden, goed ruim insmeren en de mond hoeken zacht houden, zodat ze niet scheuren en korstjes krijgen.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:50

Hoe groot is die van jou Russel?