boomlooszadel geschikt ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiekiety

boomlooszadel geschikt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 16:10

IK HEB EEN BREUK IN MIJN RUG
NU HOORDE IK DAT EEN STOCKZADEL HET TOCH OOK NIET ZOU ZIJN OMDAT JE DAN IN EEN BEPAALDE HOUDING WORD GEDWONGEN
VRAAG ME AF OF EEN BOOMLOOSZADEL GESCHIKT ZOU ZIJN..........
LIJKT ME ZELF NIET OMDAT JE GEEN STEUN HEBT
MAAR BEN WEL NIEUWSGIERIG OF ER MENSEN MET RUG KLACHTEN BOOMLOOS RIJDEN !!

8nnemiek

Re: boomlooszadel geschikt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:33

Doe voortaan je Casp Lock uit, dat leest heel erg vervelend Knipoog

Bij een boomloos zadel wordt je inderdaad niet in een houding gedwongen. Maar iedereen ervaart het eigenlijk weer anders. De een is er razend enthousiast over, de ander kan er maar niet aan wennen.
Er zijn veel verhalen van mensen die echt veel verbetering merken bij rugklachten met een boomloos zadel. Ikzelf ook, ik heb nooit meer last van mijn rug gehad, kan uren rijden.
Er zijn testzadel verkrijgbaar, gratis, enkel de verzendkosten moet je betalen, dus ik zou het zeker eens proberen!

kiekiety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 18:45

sorry
was vergeten uit te zetten
komt met msnen heb ik zoveel poppetjes dat ik hem vaak aanzet anders ist niet meer te lezen Clown
ja mischien een goed idee om het eens uit te testen
maar lijkt me zo schommelen Bloos

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:48

Binnen een bepaalde soort zadels (dressuur / western / stock / boomloos) heb je nog zoveel verschillende soorten , maten en modellen...die allemaal net iets anders aanvoelen.

Ook zijn alle mensen verschillend dus als je 1 zadel hebt is dat voor persoon A helemaal ideaal , en voor 100 anderen is het een waardeloze zit....

Dan heb je ook nog met het paard te maken , je kan een echt perfect zadel hebben , maar als het op een ander paard met andere bewegingen ligt kan het ineens erg slecht aanvoelen.

En dan nog wat je ermee doet. Niet iedereen doet hetzelfde met z'n paard. Al zou je 2 exact identieke combinaties hebben , dus zelfde paard / ruiter / zadel , maar is je manier van rijden en de dingen die je doet verschillend dan werkt het zadel voor de 1 wel en voor de ander is het 3x niks.

Kortom : zelf proberen tijdens jouw dagelijkse ritten op jouw paard is eigenlijk het enige dat je kunt doen om een goede indruk te krijgen of een bepaald zadel bij je past.

Boomloos is inderdaad voor veel mensen met rugklachten DE oplossing geweest.

Omdat je meer contact hebt , lekker met je paard mee schommelt , en veel soepeler zit waardoor je rug makkelijker kan ontspannen en sterker wordt.

Maar dat wil dus niet zeggen dat het voor iedereen zo werkt.

Echt een kwestie van proberen Knipoog