Dubbelgebroken trensje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evikes

Dubbelgebroken trensje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 15:34

Hoi,

gisteren had ik me uit pure nieuwsgierigheid een dubbelgebroken trensje gekocht om mijn paard mee te rijden. Normaal is ze nogal hard in haar mond, dus ik dacht dat het wss niet veel effect zou hebben omdat ik al gehoord had dat die trensen zachter inwerken.
Tot mijn grote verbazig reageerde ze er echt super op. In het begin zo nog niet, maar na een tijdje schuimde ze echt in haar mond en ze was met 2 vingertjes te rijden. Ze liep ook heel fijn en ontspannen.

Wat is nu de werking eigenlijk van een dubbelgebroken trens (goudkleurig) met een bol tussenstukje?
Hoe komt het dat mijn paard daar zo goed op reageert? Ondertussen ze anders redelijk hard in haar mond is...
En maakt het kleur ook verschil? Een zilverkleurig of een goudkleurig? (ja ik weet dat het niet gewoon de kleur is, dat het 2 verschillende stoffen zijn, maar ik kan nooit de naam van die materiaal onthouden.)

Liedje

Re: Dubbelgebroken trensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:39

Als er koper opzit schijnt het speekselaanmakend te werken (jaja wat een woord Clown )
Een dubbelgebroken trensje schijnt heel vriendelijk te zien als natturlijk de ruiterhand ook vriendelijk is Knipoog

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:42

mijn paard loopt er ook beter op. Idd als het goudkleurig is is het waarschijnlijk door de soort metaal dat ze meer schuimt. Het werkt over het algemeen ontspannender dan een enkelgebroken bit aangezien die vaak de tong knellen (ertussen) -->notekrakerseffect. En vaak steken die ook in het gehemelte. Met een dubbelgebroken bitje heb je dit niet zo erg of niet. Ik rijd er altijd mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:35

Volgens mij is het effect van de dubbelgebroken vooral dat ze m minder makkelijk vast kunnen pakken en bij enkelgebroken steekt de punt al snel in het gehemelte, veel paarden vinden dit niet fijn...

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:56

Mijn paard loopt ook veel makkelijker op een dubbelgebroken bit. Ik heb op aanraden van iemand een poos met een enkelgebroken geprobeerd, maar daar was mijn paardje het echt niet mee eens!
Gebruik 't bit waar je paard fijn op loopt en als dat een dubbelgebroken is, dan is 't toch prima!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 00:07

mijn paardje loopt juist niet zo lekker op een dubbelgebroken met bol tussenstukje.. Heb dit een aantal keren geprobeert. Het was wel een rvs bitje, dus geen argentaan of koper ofzo.
Ik rij nu met een dubbelgebroken met plat tussenstukje, daar doet ze het prima op! Haha! Op een enkelgebroken trouwens ook..