[WN] wat gebruiken jullie voor je zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nappie16

wat gebruiken jullie voor je zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 12:59

zoals hier boven al aangegeven, wat gebruiken julie om je zadel schoon te maken.
hij moet echt een keer flink schoon gemaakt worden en ik persoonlijk vind de kleur wat dof lijken.
wat raden julie aan?
ik zie bij arthur (westernstore) veel spuitbussen staan die het leer ook water afstotend maken, iemand ervaring mee!?

LS_

Re: wat gebruiken jullie voor je zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:03

hey,
geen ervaring met dat waterafwerend spul Tong uitsteken
ik heb een wintec dus ik heb gewoon zo een spuitbusje van wintec voor de stof niet te beschadigen maar voor mijn leer gebruik ik zeep en balsem.
weet niet of jullie daar ook een zadelmakerij de clerck hebben wij in ieder geval wel daar kun je die dingen halen Knipoog

greetz

spinner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:05

dat spul bij arthur is echt goewd.maakt het leer weer mooi en t krijgt idd een mooi e glans

nappie16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 13:07

hey
ik had al wat besteld bij d-star maar nooit wat van gehoord.
nu ben ik op wat andere sites aan het kijken maar der staat niet echt veel tussen wat mij goed lijkt. . .(normaal had ik verzorgpaarden dus hoefde ik me hier niet druk om te maken)
welke spul van arthur heb jij precies? misschien rij ik volgend weekend wel heen en kunnen hun me wat info geven?!

spinner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:10

ja ik weet zo ff niet hoe het heet staat in me kast op stal!ik zal morgen ff kijken

nappie16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 13:18

oke dank je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:16

Ik gebruik gewoon een glycerine-zadelzeep, en na het schoonmaken wrijf ik het uit met een ouwe handdoek. En eens in de paar maanden doe ik er dan een heel dun laagje Urad overheen; dat is een verzorgingsproduct voor na het schoonmaken.

Mijn nieuwe zadel (al jaar oud maar bijna nog niet gebruikt, blijf toch altijd m'n ouwe trainingszadel erop gooien Haha! ) heb ik al wel een paar keer gevet na het schoonmaken met zadelzeep, omdat dat leer nog wat stug is. Daar gebruik ik dan gewoon een blikje blank leervet voor.

De seats spuit ik trouwens altijd in met Maya-spuitbus; dat houdt het vuil- en waterafstotend.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:59

ja ik kuis het met zadelzeep dan goed laten drogen dan wat olie erop
en als het droog is en olie ingetrokken
dan is snel met die bus van bij arthur alias adje erop en dan ist terug een spiegeltje

en voor showzadel gewoon dat busje erop blinkt mooi, verkleurd minder, waterafstotend en beschermd tegen uv leather shine heet het een witte spuitbus

nappie16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 10:16

oke dank julie ik was inderdaad vanplan gewoon zadel zeep en olie te kopen. maar da spul van arthur werk dus ook goed, ga ik het zaterdag gelijk kopen Knipoog
dank jullie