Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Precious20 schreef:Om het leer te voeden kan je best een balsem gebruiken. Olie wordt vaak aanbevolen, maar in werkelijkheid verstikt het de poriën van het leer en laten de stiksels erdoor los.
Bitch schreef:Precious20 schreef:Om het leer te voeden kan je best een balsem gebruiken. Olie wordt vaak aanbevolen, maar in werkelijkheid verstikt het de poriën van het leer en laten de stiksels erdoor los.
Nog nooit meegemaakt, en ik poets al ruim 18 jaar met olie ( en vet). Ik vermoed dat dit broodje-aap-verhaal te maken heeft met degene die lederen onderdelen 24 uur laten weken in bepaalde olieen. Dan verstikken de porien en gaan de stiksels los. Maar niet bij een onderhoudsbeurtje van je tuig, dat geloof ik echt niet. ( in mijn profiel kan je zien dat ik bijzonder netjes op mijn spul ben)
Precious20 schreef:Kan goed zijn... Maar de 4 zadelmakers die ik gesproken heb ivm een nieuw zadel zeggen allemaal: "nooit behandelen met olie! Dat is de grootste brol die er is" Dusja, ik neem aan dat die mensen wel weten waarover ze praten. Eentje ervan is trws woordvoerder van Prestige...