Bit voor jong paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Bit voor jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 15:54

Hoi,

Met wat voor bit beleren jullie je jonge paard?
Bij mijn jonge paard hangt er nu een dubbelgebroken RVS watertrens in. De 1 zegt dat ik een zwaar enkelgebroken bustrens moet nemen die goed dik is. dat heb ik even geprobeerd maar ik vond dat ze daarmee zo erg"een mond vol" had. Te dik dus naar mijn mening.
Hoe mijn watertrens met rijden zal uitpakken weet ik nog niet want hij hangt er nu nog"werkeloos"in, ze is nl nog niet ingereden.

Wie heeft hier een mening over en wil dat met mij delen?

_lucy_

Re: Bit voor jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:07

Ik zou bij het beleren van het hoofdstel aankunnen enzo een lerenbitje gebruiken.. en bij het rijden wél een doodgewoon trensje ofzo..
Maar dit zou ik niet door elkaar gebruiken, eerst het hoofdstel met leren bitje, en als hij dat snapt hoofdstel met trensje en rijden maar.. Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:16

Wij hebben een K&K Conrad ultra dubbel gebroken watertrens, is een fijn bit ook voor jonge paarden!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:23

kneveltrens is erg fijn, door de lange uitsteeksels ligt ie stabieler in de mond. en verder rijd ik mijn 3 jarige nu met een dubbelgebroken bustrens Lachen reageerd ze erg fijn op Ja

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:30

MISTRAL94 schreef:
Wij hebben een K&K Conrad ultra dubbel gebroken watertrens, is een fijn bit ook voor jonge paarden!

Mee eens, die heb ik nu ook voor mijn 4jarige haflinger.

Ze is ingereden met een dubbelgebroken bustrens, vrij dik. Daar liep ze erg goed op. Met dit k&k bit is het nog even wennen. Ze pakt hem af en toe vast en word dan erg zwaar in de mond. We hebben er nog maar 2 keer mee gereden maar merk wel verbetering. Hoop dat ze er uiteindelijk toch echt fijn op gaat lopen. Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 22:54

dubbelgebroken bitje,

En ik ben van plan mijn 2 jarige als hij 3 is te beleren met een kneveltrens Ja

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:17

Ik had bij mijn schimmel toen hij 3 was een enkelgebroken vrijdik bit liggen, maar nu met het inrijden van mij 3jarige merrie heb ik een dubbelgbroken bit met dat soort goud of hoe dat heet, en ik vind haar daar fijn op lopen, niet te dik niet te dun

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:29

MISTRAL94 schreef:

Dit bit heb ik ook voor mijn jonge fries en hij is er ook mee ingereden. Ik heb voor hem de dikte 21 mm. Deze dikte is zacht voor de mond.

Het is gemaakt van aurigan, waardoor het paard het bit beter accepteert. Het tussenstuk is 45 graden gekanteld en iets kleiner gemaakt. Hierdoor werkt het bit beter in op de tong in plaats van de delen daar omheen.

Mijn paard doet het er erg goed op. Prijs ligt rond de Euro 70. Er zijn van KK sprenger ook speciale scholingsbitten, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Veronieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:36

Gieltje2002 schreef:
MISTRAL94 schreef:

Dit bit heb ik ook voor mijn jonge fries en hij is er ook mee ingereden. Ik heb voor hem de dikte 21 mm. Deze dikte is zacht voor de mond.

Het is gemaakt van aurigan, waardoor het paard het bit beter accepteert. Het tussenstuk is 45 graden gekanteld en iets kleiner gemaakt. Hierdoor werkt het bit beter in op de tong in plaats van de delen daar omheen.

Mijn paard doet het er erg goed op. Prijs ligt rond de Euro 70. Er zijn van KK sprenger ook speciale scholingsbitten, maar daar heb ik geen ervaring mee.

ik sluit me hier bij aan!
ik heb het zelfde bit ook qua dikte en ben zeer tevrede!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 07:35

het is een kwestie van proberen.
Ik begin of met een enkelgebroken rvs watertrens of met een dubbelgebroken kk ultra watertrens.

Voor mijn eigen paard had ik een kk ultra bustrens dubbelgebroken gekocht (prijs 107 euro). Maar daar loopt ze niet goed op. Op een RVS enkel gebroken watertrens van 8.55 euro loopt ze wel goed. Het is dus per paard verschillend. De meeste paarden reageren prima op een kk ultra dubbelgebroken.