fryso dressuur zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleennauta

fryso dressuur zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 10:39

Hoi allemaal,

ik heb een Fryso fit3 17,5" ong. 3,5 jr oud. Deze is te smal geworden nu mijn paardje sinds een half jaar bereden wordt. Ik vindt het zadel ontzettend lekker zitten. Heeft iemand ervaring in het verbreden van de boom van een Fryso of is er iemand met een fit4 die te groot is en zou willen ruilen?

Groetjes Marleen

ineke_

Re: fryso dressuur zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:30

misschien kan je hem inruilen bij tweespan op een grotere fryso, soms hebben zij ook 2ehands fryso's liggen en ze hebben zeker ook nieuwen in een fit 4 lijkt me

marleennauta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 09:32

Ja, nwe hebben ze ook. Ik wil er liever niet te veel extra geld voor uitgeven en als ik een nwe koop ... kost het natuurlijk behoorlijk wat xtra. Het blijft uiteraard wel een optie maar eerst probeer ik of er iemand is die evt. zou willen ruilen.

groetjes

marleennauta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 13:58

Mijn Fryso fit 3 heb ik gisteren net verkocht. Wel heb ik een zeer ervaren zadelmaker gesproken en die kan voor ca. 110,-- euro de boom van een Fryso verbreden. Deze wordt er dan helemaal uitgehaald en na verwarming gesmeed, net als ijzers.
Gewoon even buigen in een pers is geen goede optie. Wie weet heeft iemand anders iets aan deze informatie.

Groetjes

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:07

marleennauta schreef:
Ja, nwe hebben ze ook. Ik wil er liever niet te veel extra geld voor uitgeven en als ik een nwe koop ... kost het natuurlijk behoorlijk wat xtra. Het blijft uiteraard wel een optie maar eerst probeer ik of er iemand is die evt. zou willen ruilen.

groetjes

naar wat ik begrepen heb krijg je echt geen schijntje terug voor je tweedehands fryso als je die wilt inruilen voor een andere, bij tweespan

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:20

Ik zou ze gewoon even bellen en de hele situatie uitleggen. Mijn ervaring is dat ze een goede service hebben.

marleennauta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 13:55

Heb gisteren een 2e hands, maar praktisch nieuw, Frysozadel bij de betreffende winkel gekocht. ( Service mankeert trouwens niets aan hoor ). Heb mijn andere zadel prive verkocht. Klopt alles weer......