Zadel "klappert" op rug

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sissie

Zadel "klappert" op rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 11:05

Zaterdag ben ik wezen kijken voor een dressuurzadel. Ik mocht in de winkel een testzadel mee naar huis nemen, om zelf eens te passen. Als ik dan twijfels had, mocht ik altijd bellen, en dan komen ze kijken.

Nu heb ik het zadel gisteren gepast, en als ik rij, klapperen de kussens wat op de rug. Het ligt vanachter dus niet helemaal stil (komt 1 à 2 cm naar boven bij lichtrijden)
Heeft iemand dit ook al gehad, en is het aan te passen (bv opvullen ofzo?)

Urielle

Re: Zadel "klappert" op rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:59

Volgens mij hangt dat er vanaf of er teveel vulling vooraan zit of dat de heel boom te smal is. Ik zou toch eens vragen of er iemand meekijkt.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:28

klapperen hoort niet!
is teken dat zadel niet overal goed draagt.
zou een zadelmaker/-passer laten kijken!
succes.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:30

sluit me aan,had ook een vzh zadel,klapperde dus verkocht,ligt gewoon niet goed op je paard.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:18

klapperen kan door de verkeerde boom-maat komen
maar ook door een te ronde vulling
een winkel die een test zadel meegeeft komt op mij nogalonkundig over Nagelbijten / Gniffelen
ik zou een zadel kopen bij een goede zadelmaker, die ook de rug opmeet, of iig minstens zelf aan huis komt passen

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 15:41

unamie schreef:
een winkel die een test zadel meegeeft komt op mij nogalonkundig over Nagelbijten / Gniffelen
ik zou een zadel kopen bij een goede zadelmaker, die ook de rug opmeet, of iig minstens zelf aan huis komt passen

Dat heb je verkeerd begrepen hoor. Ik had mijn huidige zadel bij, en daarop hebben ze gekeken welk zadel wel eens zou kunnen passen. Mijn paard heeft eigenlijk geen moeilijke rug.
De winkel is 65km verder. Die mensen hebben 100keer gezegd "als je twijfelt, bel dan". Dat was voor hen ook geen probleem.

Ik was sowieso wel van plan van hen te bellen hoor, maar als ik zelf samen met mijn instructeur kon zien of het zadel paste, had dat dus ook gelukt. Jammer genoeg was dat niet het geval.

De winkel zelf, daar heb ik op internet nogal goede commentaren over gekregen, daarom dat ik er ook zo ver voor gereden heb. Het is bij Emmers in Hamont (er zijn hier ook bokkers die daar speciaal voor naar België rijden) http://www.emmers.be

Edit: die mini's van je Lovers

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:05

sissie schreef:
Dat heb je verkeerd begrepen hoor. Ik had mijn huidige zadel bij, en daarop hebben ze gekeken welk zadel wel eens zou kunnen passen. Mijn paard heeft eigenlijk geen moeilijke rug.
De winkel is 65km verder. Die mensen hebben 100keer gezegd "als je twijfelt, bel dan". Dat was voor hen ook geen probleem.

toch blijf ik het een vreemde gang van zaken vinden
het ene zadel is nl het andere zadel niet
zelfs al is de boom-maat hetzelfde, kan deze anders uitvallen dat is ook afhankelijk of de kussens hoger of lager aangezet zijn
het is natuurlijk wel aardig van de instructeur dat ie je wil helpen, maar een instructeur is nu eenmaal geen zadelmaker...
het lijkt mij het beste dat ze toch langs komen met meerdere zadels
of dat je er zelf naartoe gaat met je paard

sissie schreef:
Edit: die mini's van je Lovers

lief hé Haha!

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 17:15

Ja, sowieso is het idd niet hetzelfde. Het was ook niet dat ze me verplichtten om dat zadel mee te nemen hoor. 't Was een optie, want ze komen als je het vraagt.

Ze maakten ook geen probleem van de afstand, ze komen gewoon gratis passen. Dus ik ga woensdag terug naar de winkel, en dan maar eens kijken wanneer ze kunnen komen. Dan moeten ze maar enkele verschillende modellen meebrengen Lachen

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:18

Ik heb ook een zadel te koop van kiefer, eerst had ik een stuben en dat was veel groter als deze, maar ze pasten alletwee op mijn e pony!