men- recreatiewagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mutsss

men- recreatiewagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 20:56

Ik ben net begonnen met mennen maar heb de smaak al aardig te pakken.
Ik wil nu graag een tweedehandskar gaan aanschaffen (nog even doorsparen), maar weet niet goed waar ik op moet letten...

tips anyone?

bijv. welke hoogte moet de kar hebben voor een paard van 1.65 schofthoogte?
Wat is handig? brede wielen/ smalle wielen?
enz. enz.

Lowara

Re: men- recreatiewagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:03

hangt er vanaf wat je er precies mee wilt doen he Lachen als je bijvoorbeeld lekker de bossen inwil en af en toe een ruig galopje met het gezin, dan zou ik voor een marathon recreatiewagen gaan. die zijn qua prijsklasse ook nog wel redelijk normaal.
als je wat fanatieker wil rijden is een gewone marathonwagen beter, maar vaak zijn die weer iets duurder Knipoog

Autobanden zijn meestal minder handig, dus als je een koets neemt kun je beter eentje nemen die geen autobanden heeft, schijnt zwaarder te trekken geloof ik?

mutsss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 23:07

Ik wil voornamelijk recreatief rijden, op de weg (helaas geen bos in de buurt) en in de bak (menles)
Mocht ik het een beetje beter kunnen Tong uitsteken zal ik best wel eens een wedstrijdje willen rijden(vaardigheid ofzo) maar dat is bijzaak, hoofdzaak is recreatie! Koe

Manonnetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:28

Ik zou zoizo zorgen dat de wielen tamelijk groot zijn, dat is namelijk makkelijker met hobbeltjes.

Ik men met mijn shet, onder het karetje wat ik leen zitten tamelijk kleine wielen. En daar heeft ze best wel last van als ze over hobbels in de bak moet.