zadel aanpassen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deborahke

zadel aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 19:22

donderdag komen ze mijn wintec 2000 aanpassen bij men driejarige, maar nu is mijn vraag ze staat momenteel op de wei en jullie kunnen het al raden ze heeft een enorme grasbuik...

nu is mijn vraag kan dit verschil gaan uitmaken voor het passen van het zadel ? ook moet ze nog groeien ze is een driejarige
het is trouwens een wintec 2000 met verwisselbare boom Knipoog
maar ik ben niet zo handig om te zien binnen een paard maand of het zadel nog goed ligt.

zou dit veel verschillen voor de maat van het paard? ( het feit dat ze dikker is)

Poeltje

Re: zadel aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:24

Jawel, het maakt wel uit. Wij hebben ook een paard op stal die nogal was aangekomen, ze kreeg last van der rug, ze gingen naar de DA, en eigenaar (die net een nieuw zadel had) kon een nieuwe gaan kopen. Dus ik denk dat het wel degelijk uitmaakt.

Ik heb ook een Wintec 2000, fijn zadel! Ja

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:02

Ja maakt veel verschil, een driejarige zal nog veel van vorm veranderen, ze krijgen meer bespiering en groeien ook nog een flink stukje. Een grasbuik zal niet zó veel verschil maken, die zit toch volgens mij wat lager dan tot waar t zadel komt.
Het is wel fijn als je van boom kunt veranderen, dat zul je ook zeker nodig hebben.
Ik heb zelf een boomloos zadel, die groeit lekker mee, en daar ben ik echt heel blij mee want mijn paard begon op zn 4e pas in de breedte te groeien, en nu op zn 6e is ie eindelijk bijna uitgegroeid..

deborahke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 19:34

Is het dan niet handig om nu een zadel te kopen voor haar een wintec 2000?