Stugge springteugels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Stugge springteugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 16:23

Ik wil graag weten hoe ik mijn springteugels soepel kan krijgen.Ik heb ze al een tijdje maar ze zijn nog even stug als toen ik ze kocht.Ik krijg er heel vaak blaren van op mijn handen en heb daarom mijn 2 pony's maar met 1 paar teugels gereden wel een gedoe om elke keer de teugels te verwisselen maar nu heb ik weer een bijrijdster en is het niet te doen om elke keer de teugels om te wisselen we rijden ook vaak samen.Is er een oplossing of heb ik gewoon slecht teugels gekocht?

Urielle

Re: Stugge springteugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:52

Normaal moeten ze wel soepeler worden. Wat je nog kunt proberen is ze wassen in het wasmachine met wasverzachter, daarna uiteraard de leren delen zeer goed invetten want voor het leer is het niet bepaald ideaal, en daarna de stoffen delen een beetje 'rollen' stukje voor stukje.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 18:22

Ik heb ze inmiddels gewassen met een beetje wasverzachter en ze zijn al iets soepeler.Ga het nog een keer proberen met iets meer wasverzachter.Hoop dat het dan nog beter is anders toch maar nieuwe kopen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:32

Ik heb het ook met bijna al mijn springteugels. mijn paard loopt heel licht in de hand. en de blaren staan er in tot aan bloed. op mijn vingers zitten zelfs wondjes. het bloed nu ontzettend! Ik word er gek van. Ik doe niks raars.. maar die dingen zijn zó scherp!

0nina0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:46

rijden met zomerhandschoenen? Rij eigenlijk altijd met handschoenen en dan heb k nog best comfi teugels (van die dikke rubberen ofzo)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 01:39

Ik zou handschoenen gaan dragen. Heb zelf jaren met springteugels gereden en nergens last van. Toen ik er voor t eerst mee reed moest ik er erg aanwennen en kreeg ik vaak last van m'n handen.

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:18

Ik draag zelf ook altijd handschoenen, anders liggen ook mijn vingers open!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 14:26

Maar mijn andere spring teugels zijn wel lekker zacht.Ik had verwacht dat alle springteugels wel soepeler werden.maar er zijn dus meer mensen met stugge springteugels.Probeer maandag wel even met handschoenen te rijden.Had vandaag weer een blaar en moest toen de andere pony nog rijden was niet zo fijn.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:37

Ik rijd al ongeveer een jaar met springteugels en ik heb dus echt nergens last van Verward

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 15:23

Ik zweer bij springteugels, maar het duurt idd een tijdje voor ze echt lekker soepel zijn. In de wasmachine durf ik niet zo goed Bloos overigens is het bij mij niet zo erg dat ik last heb van blaren

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:45

ga idd maar eens een avondje op de bank zitten en heel de tijd stukje voor stukje ''rollen'' dat werkt, als je tenminste even geduld hebt Knipoog Lachen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:32

Ik had het ook. weg met die dingen! Haha!
Heb nu leren teugels met stopjes, die ook nog eens omgeven zijn door een heel dun laagje leer. Echt hele fijne teugels! Heel soepel, ik hoef nu niet meer met handschoenen te rijden Haha! Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:53

Ligt aan het soort materiaal dat gebruikt is , was vroeger ook al zo.

Had je hoofdstelletjes van 50 - 100 gulden met springteugels erbij , en die waren dan keihard en gemeen scherp , dat wordt ook niet beter , is gewoon het materiaal dat zelf zo straf is.

Dan kon je wel losse springteugels kopen in verschillende kwaliteiten , de goedkoopste waren dan iets van 20 gulden en waren ook zo gemeen scherp , de ies duurdere waren betere kwaliteit en gewoon leker zacht en soepel.

Die stugge scherpe dingen kun je beter wegdoen en dan een paar losse teugels kopen die wat beter en luxer van materiaal zijn Knipoog

Boreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 02:00

Rollen werkt inderdaad heel goed. Zelf heb ik ze eerst in de olie gelegd en daarna gerolt, werkt bij die van mij heel goed.
Helaas zijn ze daarna wel erg glibberig, maar dat is vrij snel weer weg.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 02:05

ik kan dus egt niet rijden met zulke teugels blare tot bloedens toe. en met handschoentjes rijden vind ik totaal niet fijn ik het leren gevlochte teugels vind ik net zo goed als springteugels Knipoog heeft ook goede grip