Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arieskuh schreef:ik heb een springzadel van stubben ( siegfried 2), heel erg fijn zadel,
maar als je er te lang op blijft zitten ( meer dan een uur) krijg je een zere kont ( vind ik dan)
#Ymke# schreef:persoonlijk vind ik de KN echt geen fijne zadels. Ik kan er mijn benen niet in kwijt en na een half uur intensief rijden kom ik niet meer van het paard af van de rugpijn, ik kan dan m'n been niet eens meer optillen. Heel veel ruiters worden naar voren gekukeld door de KN.
Prestige zit erg fijn, stubben vind ik te hard en schumacher is ook erg fijn, maar als ik uit je rijtje zou kiezen zou ik voor prestige gaan. Fijn leder, fijne zit, mooie afwerking, helemaal top!
Precious20 schreef:Ahh, toevallig was ik ook op zoek naar een nieuw zadel voor mijn arab. Ik had ook interesse in deze merken en heb ze bijgevolg allemaal uitgeprobeerd.
* Prestige (Top Dressage): paste nooit voor de volle 100% op m'n paard en dat is toch wel mijn eerste vereiste. Bijgevolg heb ik dus nog niet eens de moeite genomen om het te testen. Bovendien vond ik de kwaliteit van het leder ook niet zo super.
* Passier (Optimum en Grand Gilbert): inchmaten zijn niet goed voor mij. Een 17 inch is net iets te klein en te smal en een 17,5 inch is dan weer veel te groot. Best jammer want ik vind het prima zadels. Ze zijn wel erg duur (vanaf 2000 EUR).
* Schumacher (Profi): fijn zadel, maar de zweetbladen zijn iets té recht afgesneden. Het andere model (Comfort) vond ik veel beter.
* Stubben (Maestoso): zadel zat ongelooflijk breed en ik had ineens een super belabberde houding.
* KN (Symfonie): geweldig zadel!maar toch heb ik gekozen voor Schumacher Comfort...
De reden hiervoor is heel simpel: ik heb nog een jong paard die naar alle waarschijnlijkheid nog wat breder zal gaan worden. Bij de Schumacher-zadels kan het ijzeren kopstuk nog een beetje versteld worden en bij een KN kan dit niet.
Ik wil niet het risico nemen dat ik binnen een half jaar een zadel heb dat niet meer past en dat ik het weer moet verkopen.
Er wordt gezegd dat Otto Schumacher vroeger bij Passier heeft gewerkt. De Schumacher-zadels zijn dan ook even goed als een Passier maar dan betaalbaarder. Ik weet niet of dit echt klopt maarja dat wisten 2 zadelmakers te vertellen.
#Ymke# schreef:Ik weet dat ik veel mensen over me heen krijg maar heel veel ruiters haal je eruit dat ze op een KN rijden. Ze zitten op een bepaalde manier. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar veel zie je het..
Tulandro schreef:#Ymke# schreef:Ik weet dat ik veel mensen over me heen krijg maar heel veel ruiters haal je eruit dat ze op een KN rijden. Ze zitten op een bepaalde manier. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar veel zie je het..
Volgens mij hebben we hier al eens een discussie over gevoerd, na het zien van verschillende foto's kwam je toch op je mening terug?
Ik ben iemand met aardige rugproblemen, en juist op een Kn heb ik geen last. Het is een zadel waar je zelf op moet zitten, je wordt niet in een houding gedwongen. En dat naar voren zitten heb ik eigenlijk nog nooit bij iemand gezien. Maar iedereen heeft zijn eigen smaak met zadels!
Precious20 schreef:* Prestige (Top Dressage): paste nooit voor de volle 100% op m'n paard en dat is toch wel mijn eerste vereiste. Bijgevolg heb ik dus nog niet eens de moeite genomen om het te testen. Bovendien vond ik de kwaliteit van het leder ook niet zo super.
BasjeGuwrl schreef:Bitch; Dat ziet er inderdaad super uit.
Ik heb een Hulsebos, daar zijn de meningen ook over verdeeld.
Als je een zachte zit wilt, zou ik in ieder geval geen Kieffer of Stubben nemen, ik heb ontzettend pijn aan mijn achterwerk na een half uur.
Prestige lijken me fijne zadels, County is ook echt een aanrader!
Karoliefje_ schreef:BasjeGuwrl schreef:Bitch; Dat ziet er inderdaad super uit.
Als je een zachte zit wilt, zou ik in ieder geval geen Kieffer of Stubben nemen, ik heb ontzettend pijn aan mijn achterwerk na een half uur.
Stubben niet inderdaad, Maar mijn kieffer is toch zachter als de meeste zadels!
Karoliefje_ schreef:BasjeGuwrl schreef:Bitch; Dat ziet er inderdaad super uit.
Stubben niet inderdaad, Maar mijn kieffer is toch zachter als de meeste zadels!