Zadels:Schumacher, Prestige, Kn, Stubben.. Brand maar los.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyyy

Zadels:Schumacher, Prestige, Kn, Stubben.. Brand maar los.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 21:41

Ik ben over een tijdje van plan een fatsoenlijk zadel aan te schaffen.
Maar ik wil eerste wat menigen weten over bovenstaande merken.
Voordelen, nadelen, ergernissen, ervaringen, modellen en evt. prijzen zijn welkom.
Welk merk raad je mij een en waarom?
Zelf ben ik wel te spreken over Prestige en Schumacher..

miamivice

Re: Schumacher, Prestige, Kn, Stubben.. Brandt maar los.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:45

Ik heb een kn dressuurzadel en ik ben er heel erg over te spreken, vooral over de zit van het zadel.
Als nadeel wil ik noemen dat het leer heel zacht is en het nu na een jaar of 6 (intensief gebruik) een beetje grijs aan het worden is.
Vooral aan de achterkant van de lepel en de kussens. Verder vind ik het een super zadel en ziet het er nog goed uit.

Arielle_

Re: Zadels:Schumacher, Prestige, Kn, Stubben.. Brandt maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:46

ik heb een springzadel van stubben ( siegfried 2), heel erg fijn zadel,
maar als je er te lang op blijft zitten ( meer dan een uur) krijg je een zere kont ( vind ik dan Tong uitsteken)
Ik vind de KN zadels persoonlijk 10x niks..

Dyyy

Re: Zadels:Schumacher, Prestige, Kn, Stubben.. Brand maar los.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 21:46

Ik ben vergeten te vermelden, dat het om een dressuurzadel gaat..

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:57

Ik vind persoonlijk de kn zo fijn omdat ik niet van die grote, dikke wrongen hou. Maar jij hebt jou mening en dat is prima.
Gelukkig houden we niet allemaal van hetzelfde.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 22:10

Ervaringen over zadels mogen ook..

Alytje

Re: Zadels:Schumacher, Prestige, Kn, Stubben.. Brandt maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:42

Arieskuh schreef:
ik heb een springzadel van stubben ( siegfried 2), heel erg fijn zadel,
maar als je er te lang op blijft zitten ( meer dan een uur) krijg je een zere kont ( vind ik dan Tong uitsteken)

Vind ik ook! Alleen op mijn eigen Stubben (Siegfried spring) kan ik dan wel weer 6 uur blijven zitten, maar op die van een stalgenootje (vzh richting dressuur) weer helemaal niet Haha! En mijn houding wordt er niet echt mooi van, maarja dat komt ook omdat ik een springzadel heb, daar zit ik gewoon minder goed op.
Voor de rest vind ik het echt een super zadel hoor! hij heeft mij begin dit jaar kaal 1345,- gekost. Ik ben er echt zo blij mee en wil geen ander merk meer hoor Haha!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:47

persoonlijk vind ik de KN echt geen fijne zadels. Ik kan er mijn benen niet in kwijt en na een half uur intensief rijden kom ik niet meer van het paard af van de rugpijn, ik kan dan m'n been niet eens meer optillen. Heel veel ruiters worden naar voren gekukeld door de KN.

Prestige zit erg fijn, stubben vind ik te hard en schumacher is ook erg fijn, maar als ik uit je rijtje zou kiezen zou ik voor prestige gaan. Fijn leder, fijne zit, mooie afwerking, helemaal top!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:58

#Ymke# schreef:
persoonlijk vind ik de KN echt geen fijne zadels. Ik kan er mijn benen niet in kwijt en na een half uur intensief rijden kom ik niet meer van het paard af van de rugpijn, ik kan dan m'n been niet eens meer optillen. Heel veel ruiters worden naar voren gekukeld door de KN.

Prestige zit erg fijn, stubben vind ik te hard en schumacher is ook erg fijn, maar als ik uit je rijtje zou kiezen zou ik voor prestige gaan. Fijn leder, fijne zit, mooie afwerking, helemaal top!

zit 'm dat toch in KN?

IK zat op mijn eigen paard met m'n County zadel altijd keurig recht.
Nu rijd ik 2 paarden met een KN en ik zit altijd voorover, hoe ik ook probeer rechtop te zitten...
Verder vind ik 'm wel lekker zitten, maar ik moest er erg aan wennen, had in het begin ook erg het gevoel dat ik steeds naar voren schoof in het zadel...

In m'n County zat ik op mijn eigen paard ontzettend fijn!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:08

Ik weet dat ik veel mensen over me heen krijg maar heel veel ruiters haal je eruit dat ze op een KN rijden. Ze zitten op een bepaalde manier. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar veel zie je het..

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:40

Ahh, toevallig was ik ook op zoek naar een nieuw zadel voor mijn arab. Ik had ook interesse in deze merken en heb ze bijgevolg allemaal uitgeprobeerd.
* Prestige (Top Dressage): paste nooit voor de volle 100% op m'n paard en dat is toch wel mijn eerste vereiste. Bijgevolg heb ik dus nog niet eens de moeite genomen om het te testen. Bovendien vond ik de kwaliteit van het leder ook niet zo super.
* Passier (Optimum en Grand Gilbert): inchmaten zijn niet goed voor mij. Een 17 inch is net iets te klein en te smal en een 17,5 inch is dan weer veel te groot. Best jammer want ik vind het prima zadels. Ze zijn wel erg duur (vanaf 2000 EUR).
* Schumacher (Profi): fijn zadel, maar de zweetbladen zijn iets té recht afgesneden. Het andere model (Comfort) vond ik veel beter.
* Stubben (Maestoso): zadel zat ongelooflijk breed en ik had ineens een super belabberde houding.
* KN (Symfonie): geweldig zadel! Knipoog maar toch heb ik gekozen voor Schumacher Comfort...
De reden hiervoor is heel simpel: ik heb nog een jong paard die naar alle waarschijnlijkheid nog wat breder zal gaan worden. Bij de Schumacher-zadels kan het ijzeren kopstuk nog een beetje versteld worden en bij een KN kan dit niet.
Ik wil niet het risico nemen dat ik binnen een half jaar een zadel heb dat niet meer past en dat ik het weer moet verkopen.
Er wordt gezegd dat Otto Schumacher vroeger bij Passier heeft gewerkt. De Schumacher-zadels zijn dan ook even goed als een Passier maar dan betaalbaarder. Ik weet niet of dit echt klopt maarja dat wisten 2 zadelmakers te vertellen.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 23:54

Precious20 schreef:
Ahh, toevallig was ik ook op zoek naar een nieuw zadel voor mijn arab. Ik had ook interesse in deze merken en heb ze bijgevolg allemaal uitgeprobeerd.
* Prestige (Top Dressage): paste nooit voor de volle 100% op m'n paard en dat is toch wel mijn eerste vereiste. Bijgevolg heb ik dus nog niet eens de moeite genomen om het te testen. Bovendien vond ik de kwaliteit van het leder ook niet zo super.
* Passier (Optimum en Grand Gilbert): inchmaten zijn niet goed voor mij. Een 17 inch is net iets te klein en te smal en een 17,5 inch is dan weer veel te groot. Best jammer want ik vind het prima zadels. Ze zijn wel erg duur (vanaf 2000 EUR).
* Schumacher (Profi): fijn zadel, maar de zweetbladen zijn iets té recht afgesneden. Het andere model (Comfort) vond ik veel beter.
* Stubben (Maestoso): zadel zat ongelooflijk breed en ik had ineens een super belabberde houding.
* KN (Symfonie): geweldig zadel! Knipoog maar toch heb ik gekozen voor Schumacher Comfort...
De reden hiervoor is heel simpel: ik heb nog een jong paard die naar alle waarschijnlijkheid nog wat breder zal gaan worden. Bij de Schumacher-zadels kan het ijzeren kopstuk nog een beetje versteld worden en bij een KN kan dit niet.
Ik wil niet het risico nemen dat ik binnen een half jaar een zadel heb dat niet meer past en dat ik het weer moet verkopen.
Er wordt gezegd dat Otto Schumacher vroeger bij Passier heeft gewerkt. De Schumacher-zadels zijn dan ook even goed als een Passier maar dan betaalbaarder. Ik weet niet of dit echt klopt maarja dat wisten 2 zadelmakers te vertellen.

Dank je..
Schumacher, was ook mijn eerste optie.
Iemand ervarigen daarmee?

Wt vind jullie van de prestige leonardo?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:52

#Ymke# schreef:
Ik weet dat ik veel mensen over me heen krijg maar heel veel ruiters haal je eruit dat ze op een KN rijden. Ze zitten op een bepaalde manier. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar veel zie je het..

Volgens mij hebben we hier al eens een discussie over gevoerd, na het zien van verschillende foto's kwam je toch op je mening terug?

Ik ben iemand met aardige rugproblemen, en juist op een Kn heb ik geen last. Het is een zadel waar je zelf op moet zitten, je wordt niet in een houding gedwongen. En dat naar voren zitten heb ik eigenlijk nog nooit bij iemand gezien. Maar iedereen heeft zijn eigen smaak met zadels!

boemel

Re: Zadels:Schumacher, Prestige, Kn, Stubben.. Brand maar l

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:03

Ik vind de kwaliteit van Stübben prima. Fijne zadels, maar wel wat hard.
Zelf heb ik een Passier Optimum. Ik zit er echt heel fijn in. Veel contact met mijn paard en er zit een flexibele boom in.
Ook deze is wel wat hard. Ik ben niet de enige die enthousiast is over de Optimum. Iedereen die er op gezeten heeft vindt 'm super.

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:17

Ik heb een aantal maanden terug een nieuw zadel aangeschaft. Omdat mijn oude zadel, een euroriding diamant, mij door mijn reuma schuin zette wat protest opleverde van mijn paard.

Prestige: Paste niet, de ligging op haar rug was zeer slecht.
KN: Lag wel aardig maar zat niet en ik zakte weer schuin.
Stubben: lag ook vreemd.

UIteindelijk is het een Kieffer Orphee geworden. Hij ligt zo super op haar rug. Haha! Het zadel heeft een semi-flexibele boom en zeer lange zweetbladen met daarbij een normale zit. IK kan weer pijnloos rondhobbelen en mijn paard is ook happy.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:21

Tulandro schreef:
#Ymke# schreef:

Volgens mij hebben we hier al eens een discussie over gevoerd, na het zien van verschillende foto's kwam je toch op je mening terug?

Ik ben iemand met aardige rugproblemen, en juist op een Kn heb ik geen last. Het is een zadel waar je zelf op moet zitten, je wordt niet in een houding gedwongen. En dat naar voren zitten heb ik eigenlijk nog nooit bij iemand gezien. Maar iedereen heeft zijn eigen smaak met zadels!

Neej, die discussie is inderdaad gevoerd, maar ik ben nooit op mijn mening terug gekomen. Het grappige is dat juist de mensen die op een KN rijden zeggen dat het niet zo is en de mensen die ooit op een KN hebben gezeten en het niks vinden, zeggen dat het wel zo is.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:08

Ik heb zelf nu net een neiwu anky zadel, Ik vind het een super zadel. Zit er heel netjes op en ligt heel lekker op me paard. Ook goede kwaliteit..
Hiervoor had ik prestige topdressage, vond ik ook een fijn zadel maar ik ging er ee beetje belabberd in zitten wat nu met me anky heeeeeeel erg verbeterd is.

Ik heb 1 keer op een KN gezeten en vond dat ik er veel te veel in 1 houding in gezet werd.. Ik hou van iets meer vrijheied op me zadel.
Ook op een hulsebos zadel heb ikw el gereden, dat vond ik en heel fijn zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:15

Precious20 schreef:

Ik heb een prestige TD, al zeker 8 jaar, het is aangemeten, en ligt perfect. Ik heb een brede ouderwetse fjord, dus het was ook ff zoeken. Maar ben zeer content met het zadel.
Vwb de kwaliteit van het leer, dat is prima, hier mijn zadel, 8 jaar oud:
Afbeelding

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:32

Bitch; Dat ziet er inderdaad super uit.
Ik heb een Hulsebos, daar zijn de meningen ook over verdeeld. Haha!

Als je een zachte zit wilt, zou ik in ieder geval geen Kieffer of Stubben nemen, ik heb ontzettend pijn aan mijn achterwerk na een half uur.
Prestige lijken me fijne zadels, County is ook echt een aanrader!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:41

Vroeger veel kieffer gereden, dat was HET merk...tegenwoordig weet ik wel beter Bloos Sinds ik in januari 2005 mijn 1e aangepaste zadel bij Kootstra uit Groningen kocht, dankzij mijn bijrijdster, klapperde mijn oortjes wel wat ik te horen kreeg over kieffer. In de loop der jaren heb ik er steeds meer klachten over gehoord. Inmiddels ben ik dik tevreden over Stubben, zit goed, degelijke kwaliteit en een handige zadelmaker die alles keurig op maat weet te maken en keurig passend weet te maken. Denk dat overigens een goede zadelmaker net zo belangrijk is als alleen het merk van een zadel Bloos Ben erg content met deze zadelmaker en koop alleen mijn zadels nog maar bij hem. Bij stubben alleen hou ik het niet, een van mijn paarden wordt ook met een KN gereden. Zadel bevalt prima, is iets minder luxe dan de stubben. Het zitcomfort vind ik iets minder dan mijn stubben maar dat heeft dan weer met mijn rug te maken Haha!

[edit: typfout]

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:48

ik ben zelf erg te spreken over de volgende zadel merken:

schumacher,
prestige,
stubben,
anky,
passier,
county.

allemaal prima zadels.

kn vind ik eerlijk gezegd minder

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:14

Kieffer Ulla Salzgeber Rusty heb ik Lachen

Super zadel. Mijn houding gaat er op vooruit. Zit lekker uit. Extra zacht is mij verteld.

wat Divoza er over verteldt;

Kieffer Ulla Salzgeber Rusty (art.no.: 00022)

* dressuur
* extra diepe zit
* excellent boom (voor meer flexibiliteit en comfort voor de ruiter)
* stevige kniewrongen
* teruggesneden kamer
* afgewerkt met blauwe stiksels
* 5 jaar garantie op de boom
* Incl. beugels, riemen en singel

€ 1615.00

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:16

BasjeGuwrl schreef:

Als je een zachte zit wilt, zou ik in ieder geval geen Kieffer of Stubben nemen, ik heb ontzettend pijn aan mijn achterwerk na een half uur.

Stubben niet inderdaad, Maar mijn kieffer is toch zachter als de meeste zadels!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:21

Karoliefje_ schreef:
BasjeGuwrl schreef:

Ligt er uiteraard aan wat voor uitvoering het is. Knipoog
De wensen van de ruiter zijn ook veranderd, er is niemand meer die op een blok beton wil zitten.
De oudere Kieffers (Heb veel op een oude Lech Profi en een Wien gereden) zijn veeel minder comfortabel dan de huidige Kieffers. Knipoog

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:25

Karoliefje_ schreef:
BasjeGuwrl schreef:

ja maar aan een zacht zadel heb je weinig als bij de meeste kieffers de boom scheef is Knipoog