Wintec zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tyra_Tyra

Wintec zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 11:25

Ik heb een paar vragen over de wintec zadels.
Hoe vinden jullie ze in vergelijking met leren zadels?
Passen ze altijd door de verstelbare boom, welke maat moet je hebben voor een paard (smal gebouwd) ?
Is de wintec 500 nou echt dressuur, of eerder veelzijdigheid. De website zegt dressuur, maar ik zie veel mensen ermee springen..
Alvast Bedankt..
Groetjes

Herilda

Re: Wintec zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:29

Het past niet altijd. Ik had voor mijn pony gekocht, daar paste hij wel op. Toen ik een paard kreeg, paste de boom niet, dus heb ik een andere boom gekocht, maar deze was weer te wijd. Mijn paard zat dus tussen 2 bomen in. De boombreedte die je moet hebben, hangt af van de bouw van je paard. Het zijn verder goeie en stevige zadels, alleen vond ik de kussens na een half jaar wel erg uitgezakt.
Verder kan je er wel mee springen, maar erg comfortabel is het niet, als je hoger wil springen.

Tyra_Tyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 11:36

Kunnen jullie aan een foto zien welke maat mijn paardje nodig heeft, het zadel wat nu op hem ligt is zo oud dat de eigenaar de maat niet meer weet...Kan iemand een foto erop zetten?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:38

Ik heb een Wintec dressuurzadel Isabelle Werth, en ben er heel tevreden mee.
Het gaat uiteraard niet zo lang mee als een lederen zadel, maar als je het goed onderhoud kan je er toch lang mee doen. Het is ook heel makkelijk in onderhoud.

Als je een foto hebt van je paard dan kan ik hem mss een beetje vergelijken met mijn paard zodat je een richtlijn hebt. Als je niet weet hoe je hem erop moet zetten, dan mag je hem ook mailen naar :

nicky.verswijvel@skynet.be

Edit: Mijn paard is een KWPN'er van 1.77m, maar niet grof gebouwd en ik heb ne standaard boom die erbij zat en die past goed.
Laatst bijgewerkt door Nickytje op 04-08-06 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:40

Ik heb zelf een wintec pro dessuur en ben er zelf erg tevreden over. Maar van een foto kan je natuurlijk nooit de maat uitmaken.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:52

Ik heb zelf een wintec isabella cair.
Het bevalt mij wel goed maar ik moet er bij zeggen dat geen 1 ander zadel op mijn pony past en ik dus ook weinig keuze had.

Wintec 500 heb ik toen gekocht als veelzijdigheidszadel en later heb ik deze ingeruild voor die ik nu heb.

Toch zeg ik erbij dat ik ook gewoon met mijn dressuurzadel spring en het gaat er prima mee hoor.

De maat tja bij bijna alle paarden past zo'n zadel wel (zelfs bij de mijne)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:02

Ik heb een Wintec 500 Dressuur, heb hem nog niet erg lang, maar hij bevalt me zeker.
Ik zou toch een zadelmaker-passer laten komen om te kijken of het goed ligt, aan mijn Wintec is ook het een en het ander aangepast.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:37

De 500 heb je in dresuur en VHZ. Ik heb 2x de vhz Wintec 500.

Het past niet altijd. Ik heb een merrie daar kon ik geen passende Wintec voor vinden, die loopt nu met een Thorowgood. Ik vind de Wintec's persoonlijk fijner, maar als het niet past is het niet anders.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:41

Ik heb een wintec pro (die trouwens te koop staat door niet meer passen op mn paard). Op praktisch alle paarden die ik reed paste hij, behalve op mn paard nu. Hij is iets van 1.69m en behoorlijk breed. Het lag bij hem vanachter te laag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:58

De voorkant kun je door de verwisselbare kamerbeugels vrijwel altijd passend maken , je kunt de beugels desnoods zelfs nog een beetje uit laten buigen. Maar de ronding van de boom en kussens van voor naar achteren , pas je niet aan met zo'n beugeltje. Dus dat is het punt waar je goed op moet letten , of die ronding van de rug goed aansluit.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:51

Ik heb een Wintec 500 vzh, maar die ligt niet perfect.
Opzich is het voor de prijs een goed zadel, maar ik vind leer stukken mooier, en ik vind het zadel ook zeker niet lekker zitten