Slijtage nieuwe leren laarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yannicke

Slijtage nieuwe leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 22:39

Weet niet of het hier hoort, anders moet een moddie het maar verplaatsen Knipoog

Ik heb ongeveer anderhalve maand geleden nieuw leren laarzen gekocht, de Petrie Anky's. Ik heb er pas een paar keer mee gereden, maar ze vertonen nu al lichte slijtage plekken aan de binnenkant. Ik heb ze verder goed verzorgd etc. Nu ga ik er zowiezo mee terug naar de winkel, maar heeft iemand hier ook al eens zoiets gehad?

Maris89

Re: Slijtage nieuwe leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:20

Van de Anky's heb ik het verschijnsel niet gehoord, maar de Perfects zijn een drama. (coating laag laat los)

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:06

heb er weinig klachten over moet ik zeggen. natuurlijk zie je vooral in het begin snel verschil omdat de nieuwigheid en de glans er wat afgaat.

met wat behandel je je laarzen?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:08

Over de Anky's heb ik eigenlijk geen klachten gehoord uit mijn omgeving. Ik heb zelf de Perfect, maar de coating laag gaat er nog niet af ookal gebruik ik ze intensief.

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:12

Maris89 schreef:
Van de Anky's heb ik het verschijnsel niet gehoord, maar de Perfects zijn een drama. (coating laag laat los)

Ik heb de perfects en die zijn idd dramatisch. Bladerdeeg.... alles laat los en dat lijkt heel lelijk. Petries koop ik nooit meer.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:49

ik hoorde van iemand dat er zowel op de anky (weet niet welke rundleer of die andere) zelfde soort is als de perfect zegmaar... dus ook een coating op zit,
dit hebben ze mij bij divoza verteld Verward
ik wou eerder ook de anky's
maar ga nu maar gewoon voor de standaard Lachen

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:55

de anky's zijn alleen verkrijgbaar in rundleer en kalfsleer niet in de gecoate versie.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:58

@Marloezzke: ik heb ze elke keer goed schoongemaakt, en als ik ze met poetste met spul, was het met de Petrie Color cream die ik er bij heb gekregen Knipoog

Over de perfects: een vriendin van mij heeft die ook al 2 jaaar, en die van haar zijn nog helemaal wat betreft de coating Knipoog

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:58

hafgirl15 schreef:
Maris89 schreef:

Ik heb de perfects en die zijn idd dramatisch. Bladerdeeg.... alles laat los en dat lijkt heel lelijk. Petries koop ik nooit meer.

Dan hadden jullie echt een verkeerd paar ofzo!
Mijne zijn nog perfect!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:53

Mijn Perfects zijn al zo'n 8 jaar oud en nog steeds perfect, geen loslatende coating.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:15

Dan hebben jullie geluk Clown , heel veel mensen hebben er last van. Ik vind ze ook helemaal niet fijn, veels te hard. Geef mij maar Mountain Horse.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:22

Het zal er ook aan liggen wat je intensief gebruik noemt.
Ik ging er altijd meer door de modder en zo, dan leven ze niet lang!!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:19

Ik zag het op mijn laarzen vanmiddag ook. heb ze ook nog niet zo heellang, maar gebruik ze wel heel veel.. weet niet meer precies wanneer dit kwam bij mijn vorige laarzen..

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:22

Maris89 schreef:

mijn zus had perfects, niet vaak mee gereden en ze stopte toen helemaal met rijden, dus ik heb pas haar laarzen gepakt en gebruik ze nu. vanaf juni gebruik ik ze erg intensief (ongeveer om de dag) en ze zien er nog als nieuw uit.
verder heb ik dus geen ervaring ermee, maar ben nu erg tevreden.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 00:09

hafgirl15 schreef:
Maris89 schreef:

Ik heb mijn Perfects al anderhalf jaar en ze zien er nog steeds als nieuwe uit. Er is nog geen enkele slijtage plek te zien.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:00

hafgirl15 schreef:
Maris89 schreef:

Ik heb ook perfects, en heb ze al 2,5 jaar waarvan ik ze de eerste 6 mnd elke dag minimaal van 8:00 tot 18:00 droeg, en soms zelfs nog lager. Dit imv werken op een stal, waar ik dus ook alles deed, oa paarden wassen ed met leren laarzen aan.
Als iets niet goed is voor de coating is het wel veel water met veel shampoo.. maar mijn laarzen zien er nog relatief goed uit. Coatig laat op 1 plekje los maar dat is nadat er een paard (met ijzers) flink op heeft staan stampen en er dus al een giga beschadiging in zat.
Voor die prijs, en de intensiviteit van het gebruik vind ik het prima laarzen.
(oh en btw.. ik doe er bijna niks aan qua onderhoud, gewoon af en toe een vette doek erover.. en klaaaaaaaaaaar)