Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zitake schreef:hehe dat probleem ken ik, ook ik heb met de lusitano gereden en dit zadel paste mij dus ook heel goed. Velen zijn van mening dat je een gedwongen zit hebt, maar dit vind ik niet zo heel erg, het zit gewoon leuk. En ook mijn budget is ontoereikend voor dit zadel. ik weet wel iemand die deze voor een mooi prijsje 2de hands verkoopt. Zelf ga ik zaterdag eens een aantal zadels proberen waaronder de kentaur.
zitake schreef:hehe dat probleem ken ik, ook ik heb met de lusitano gereden en dit zadel paste mij dus ook heel goed. Velen zijn van mening dat je een gedwongen zit hebt, maar dit vind ik niet zo heel erg, het zit gewoon leuk. En ook mijn budget is ontoereikend voor dit zadel. ik weet wel iemand die deze voor een mooi prijsje 2de hands verkoopt. Zelf ga ik zaterdag eens een aantal zadels proberen waaronder de kentaur.
BeLoVeD schreef:Misschien een Wintec en dan het type dazt overtrokken is met equi-suède? Ik heb de Wintec Pro en vind dit een ideaal zadel. Als je een zadel met een erg diepe zit gebruikt wordt je gewicht niet goed over het zadel verdeeld en kan je paard rugklachten krijgen. Het equi-suède van de Pro zorgt er ook voor dat je zit als een huis.
grid schreef:zitake schreef:hehe dat probleem ken ik, ook ik heb met de lusitano gereden en dit zadel paste mij dus ook heel goed. Velen zijn van mening dat je een gedwongen zit hebt, maar dit vind ik niet zo heel erg, het zit gewoon leuk. En ook mijn budget is ontoereikend voor dit zadel. ik weet wel iemand die deze voor een mooi prijsje 2de hands verkoopt. Zelf ga ik zaterdag eens een aantal zadels proberen waaronder de kentaur.
Vind die heel vergelijkbaar aan n Kieffer (model weet ik helaas niet)...
Heb nu bijna 2jr een Kentaur Artemis en ben er DOLgelukkig mee![]()
![]()
Ook mijn instructrice (rijd ook op kieffer en ?) was helemaal verbaasd en weg van mijn zadel. Ze kende ze nog niet en had er nog niet op gezeten/-reden, maar zei plotseling: "wauw deze zit ook als een huis en lekker zacht net als mijn kieffer"
Kentaur is ca €700 nieuw(vond de andere modellen trouwens niet/ minder fijn)
TongeR schreef:BeLoVeD schreef:Misschien een Wintec en dan het type dazt overtrokken is met equi-suède? Ik heb de Wintec Pro en vind dit een ideaal zadel. Als je een zadel met een erg diepe zit gebruikt wordt je gewicht niet goed over het zadel verdeeld en kan je paard rugklachten krijgen. Het equi-suède van de Pro zorgt er ook voor dat je zit als een huis.
ik moet geen kunststof zadel hebben, ik denk dat die bij mij niet lang leeft.
hoe zit dat dan met de diepe zit dan?