welk zadel?? vergelijkbaar met...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

welk zadel?? vergelijkbaar met...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 18:27

Ik heb op een zadel van een vriendin van mij gereden wel te verstaan de kieffer lusitano.
nou ben ik een studentje wat wel wat uit wil geven voor een goed zadel maar ka-ching de kieffer lusitano is 2 e hands ook nog vrij prijzig.
ik vind dit zadel echter super voor mij aangezien ik mijn beentjes niet zo goed onder controle heb en in die kieffer ZIT je dus gewoon.

welke zadels zijn hiermee een beetje vergelijkbaar?

elmiran

Re: welk zadel?? vergelijkbaar met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:44

Ik heb de kieffer wien, die lijkt er heel erg op. Hij is een stuk goedkoper. Heb hem nu een jaar en het ziet er nog als nieuw uit.

Afbeelding

Afbeelding
kieffer Lech profi lijkt er ook wel een beetje op.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:09

hehe dat probleem ken ik, ook ik heb met de lusitano gereden en dit zadel paste mij dus ook heel goed. Velen zijn van mening dat je een gedwongen zit hebt, maar dit vind ik niet zo heel erg, het zit gewoon leuk. En ook mijn budget is ontoereikend voor dit zadel. ik weet wel iemand die deze voor een mooi prijsje 2de hands verkoopt. Zelf ga ik zaterdag eens een aantal zadels proberen waaronder de kentaur.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 20:12

zitake schreef:
hehe dat probleem ken ik, ook ik heb met de lusitano gereden en dit zadel paste mij dus ook heel goed. Velen zijn van mening dat je een gedwongen zit hebt, maar dit vind ik niet zo heel erg, het zit gewoon leuk. En ook mijn budget is ontoereikend voor dit zadel. ik weet wel iemand die deze voor een mooi prijsje 2de hands verkoopt. Zelf ga ik zaterdag eens een aantal zadels proberen waaronder de kentaur.

die zogenaamde gedwongen zit is voor mij juist ideaal.
ik ben nog wat zoekende en ga zeker sparen, ik hoop dat ik genoeg spaar dat ik wel de lusitano kan kopen maar als er iets vergelijkbaars is wil ik het zeker proberen.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:16

Misschien een Wintec en dan het type dazt overtrokken is met equi-suède? Ik heb de Wintec Pro en vind dit een ideaal zadel. Als je een zadel met een erg diepe zit gebruikt wordt je gewicht niet goed over het zadel verdeeld en kan je paard rugklachten krijgen. Het equi-suède van de Pro zorgt er ook voor dat je zit als een huis.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:19

zitake schreef:

Vind die heel vergelijkbaar aan n Kieffer (model weet ik helaas niet)...
Heb nu bijna 2jr een Kentaur Artemis en ben er DOLgelukkig mee *LOL* OK dan!

Ook mijn instructrice (rijd ook op kieffer en ?) was helemaal verbaasd en weg van mijn zadel. Ze kende ze nog niet en had er nog niet op gezeten/-reden, maar zei plotseling: "wauw deze zit ook als een huis en lekker zacht net als mijn kieffer" Haha!

Kentaur is ca €700 nieuw Knipoog (vond de andere modellen trouwens niet/ minder fijn)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 20:57

BeLoVeD schreef:
Misschien een Wintec en dan het type dazt overtrokken is met equi-suède? Ik heb de Wintec Pro en vind dit een ideaal zadel. Als je een zadel met een erg diepe zit gebruikt wordt je gewicht niet goed over het zadel verdeeld en kan je paard rugklachten krijgen. Het equi-suède van de Pro zorgt er ook voor dat je zit als een huis.

ik moet geen kunststof zadel hebben, ik denk dat die bij mij niet lang leeft.

hoe zit dat dan met de diepe zit dan?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:50

grid schreef:
zitake schreef:

Vind die heel vergelijkbaar aan n Kieffer (model weet ik helaas niet)...
Heb nu bijna 2jr een Kentaur Artemis en ben er DOLgelukkig mee *LOL* OK dan!

Ook mijn instructrice (rijd ook op kieffer en ?) was helemaal verbaasd en weg van mijn zadel. Ze kende ze nog niet en had er nog niet op gezeten/-reden, maar zei plotseling: "wauw deze zit ook als een huis en lekker zacht net als mijn kieffer" Haha!

Kentaur is ca €700 nieuw Knipoog (vond de andere modellen trouwens niet/ minder fijn)

Idd Ik heb gister de penelopa en de medea II geprobeerd (moet dit maandag wel nog even doen op mn paard) en ik moet zeggen, ze zitten beide heerlijk. Ik denk dat de medea nog iets meer de lusitano opgaat, ok niet 100% vergelijkbaar maar ik vond hem toch heel goed (ben nogal heel kieskeurig op dat vlak sinds ik met die lusitano gereden heb). Ik heb ook nog even op de lusitano gezeten, maar ik vond dat de kentaur toch ook heel leuk zat.

Dus mss eens uitproberen! wie weet en ze zijn een stuk (zeg maar de helft) goedkoper dan de lusitano.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:53

TongeR schreef:
BeLoVeD schreef:

ik moet geen kunststof zadel hebben, ik denk dat die bij mij niet lang leeft.

hoe zit dat dan met de diepe zit dan?

de pro heeft niet echt een diepe zit, de isabelle werth daarentegen wel maar de kentaur zat me beter. Ik heb hiervoor een pro gehad en het is een heel verschil met de lusitano. (zal een teleurstelling zijn vrees ik qua zit). Qua kwaliteit vallen ze heel goed mee en kunnen goed tegen een stootje. Maar hij paste niet meer op mn paard en anders moest ik zo'n schuimding eronder stoppen, maar dat vind ik eerlijk gezegd geen zicht, dus ga ik maar voor een ander zadel.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 15:41

ik ga vanavond naar divoza, kijken wat ze daar hebben.
het moet mijn voldoende steun geven, het zadel wat ik nu heb past prima op mijn paard alleen het probleem is dat ik er geen enkele steun what so ever eraan heb.
ik ga kijken waarmee ik mischien thuis kom vanavond Knipoog

Cobe_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:11

hey
ik heb een knightrider colonel, die heeft een diepe zit, maar vrij weinig steun aan de wrongen.
Als je een zadel wil met dikke wrongen en diepe zit, kan je dat best vinden in tweedehands. Nieuw zijn zadels meestal vrij duur..
xxx

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 12:19

ik heb een kieffer lech gekocht gisteren, gelijk uit geprobeerd en het is een mooi zadel voor mij.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:14

veel succes met je nieuwe zadel