Ervaringen met een Hackmore 'bit'??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

larrylurex

Ervaringen met een Hackmore 'bit'??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 15:10

Hallo Bokters,

ik denk al een paar weken over de mogelijkheid om met een Hackmore 'bit'
te gaan rijden.... Een stalgenoot heeft er ook een en die zegt dat het
perfect is voor buitenritten....

Maar ik twijfel of dit niet te streng is? Verward
Ik rij al iets van 20 jaar met een stille hand, wie kan er tips geven.
Mijn paard is braaf maar nerveus en schrikachtig buiten, omdat ik niet
een lange teugel kan geven (want dan gaat hij alleen maar harder en harder lopen)
vind ik het vervelend dat ik constant contact moet houden voor het geval het mis dreigt
te gaan....Ik zou hem veel liever met korte ophoudingen rustiger laten stappen, nu moet
ik er soms aan gaan hangen.... Ziek

Ik rij normaal met een mexicaanse neusriem met een pessoa bit (grote ring, happy mouth)
Dus niet scherp maar ook niet standaard.

Ik hoop wat meer adviezen te krijgen want ik wil niet klakkeloos naar de paardenwinkel
rennen om zoiets te kopen...

Groetjes Lisette
Knipoog

Qimm

Re: Ervaringen met een Hackmore 'bit'??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:13

Tja, ieder bit, dus ook een hack is zo scherp als je hem zelf maakt. Dat je er neuzen mee breekt is MI wat overdreven hoor, dan moet je er wel met je hele gewicht aan hangen of de hack te laag hangen. maar kun je de hackamore van je stal genoot niet eens lenen en een test rondje maken in de bak? Een paard zal ook even moeten wennen aan deze nieuwe manier van comminiceren. Dan merk je wel hoe het gaat.
Ik vind de hack voor buitenritten super want dan kan Grink rustig een hapje gras even bij een rust pauze Lachen

woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:17

Als je een rustige hand hebt, geen rukken eraan geeft,
en niet te lange scharen neemt moet het kunnen.