Daar ik voor mijn tonronde haf geen passend zadel kan vinden, stuitte ik op de Wintec Wide Wie heeft ervaringen met zo'n zadel? Mocht je een haf hebben, heb je een foto hoe het daarop ligt? Waar in NL is dit zadel te koop (bruin, 18'')?
het is gewoon een wintec met een extra brede boom verder verschillen ze niet met de "gewone" wintec of het past en goed blijft liggen is natuurlijk altijd afwachten op een tonronde haflinger is misschien een goed boomlooszadel een idee
bedoel je de newmarket kleur of donkerbruine? bij Heja in Garderen liggen ze op vooraad in alle kleuren ze sturen ook zadels op
Ik verkoop ze en ik heb er ook persoonlijke ervaringen mee met mijn eigen paard. Ik heb een amerikaanse appaloosa en de witte boom is gewoon te smal voor hem. Dat is zo'n beetje maat 32 en mijn paard heeft maat 34. Het is een wintec maar het hele model is anders, de ruimte voor de ruggegraat bv is ook een stuk breder. Ook is het zadel ronder zodat juist een ronder paard er beter onder past. Kwa zit zit het heerlijk en je kunt makkelijk de bomen verwisselen.
Dat is een Maxam. Heb daar zelf ook aan zitten denken. Een stalgenoot van me, die ook een haf heeft, heeft zo'n zadel maar deze past niet op mn haf, niet breed genoeg. Denk dat een Wintec Wide de enige optie is. Hoop ik