witte plekjes door peesbeschermers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

witte plekjes door peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 11:02

mijn beide paarden krijgen witte plekjes van de BR peesbeschermers, voor mijn kwpener is dat niet heel erg. maar bij onze fries kan dat echt niet! hebben meer hier last van ?

ploppertje

Re: witte plekjes door peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:04

Mijn pony heeft het ook, het is niet bij ons gebeurt maar bij 1 van de vorige eigenaren. Het is gekomen omdat ze te strak zaten. Geen idee welk merk het was. Ik heb nu BR peesbeschermers en strijklappen maar ik heb nergens last van.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:07

Het ligt niet aan het merk, want ik heb het ook al gehoord
van de Eskadron beschermers. Ik heb meerdere mensen gezien
die hier last van hadden. Ik denk dat je beter andere beschemers
kunt halen.
Misschien dat beschermers met bont dat niet doen?

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:07

witte plekjes krijg je alleen als er teveel druk is, dus zitten de beenbeschermers of te strak (moet je altijd mee oppassen met dat elastiek, gewoon het been volgen en niet extra strak aantrekken.) of de beenbeschermers passen gewoon slecht.

Hebben beide paarden hier last van? Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:53

De witte plekjes komen waarschijnlijk door te veel druk of schuren (zand ertussen). Kijk even of het niet te strak en/of de beschermers wel passen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 14:26

ik doe bij mijn paard de peesbeschermers altijd op zijn lost, zodat het klitterband net op het andere stuk komt. maar zeker er neit overheen. mijn paard had het ook al een beetje. maar het wordt ook neit erger ofzo. maar toch hebben ze het beide iets.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:28

Mijn pony had ook van die witte plekjes op zijn benen, maar dit was gekomen,
doordat de vorige eigenaar de peesbeschermers nooit goed schoonmaakte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:37

zijn inderdaad drukplekken, heeft het een bepaalde reden dat je met peesjes rijd? anders zou ik ze gewoon aan de kant leggen, als je ermee rijd omdat ze strijken, zijn strijklappen dan niks voor jou en je paardjes?
die heb je ook strijkringen van, maar ook van stog en natuurlijk ook een soort van strijklappen voor achter alleen dan voor de voorbenen..

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:39

toen ik mijn paard kocht had ze ook al van die plekken, best hevig eigenlijk. Ik zelf gebruik ook de BR en Eskadron peesbeschemers, en ze heeft nu nergens last van. Ik vermoed dat de vorige eigenaar inderdaad hele vieze of kapotte beschermers gebruikte, of ze te strak deed. Voor de les worden gewoon de peesjes gebruikt, ik gebruik nu 3-in-1 beschermers, heel handig. Als je meer geduld hebt kun je ook bandages gaan gebruiken, of pijpkousjes. Of helemaal niks Lachen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:17

mijn paard heeft helaas ook zulke plekken... De vorige eigenaar heeft de peesbeschermers een keer per ongeluk een nacht om laten zitten. Bij mij heeft hij helaas meer plekken gekregen, dit omdat ik peesbeschermers had met 4 van die bandjes (soort BR jos lansink) die je maar op 2 maten vast kon maken. BR, Norton en HH zitten wel goed bij mijn paard. Verder helpt het natuurlijk om zonder bescherming te rijden of de beschermers goed schoonhouden en losjes vastmaken.

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:21

mijn pony heeft het ook, ik durf ze nu niet meer om te doen maar ik ga er denk ik bont tussen doen..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:00

Mijn vorige paard heeft ook van die plekken, echter: niet van de peesbeschermers maar door in de draad te hangen. Beetje opletten dus met de opmerkingen van 'De vorige eigenaar zal wel...' Knipoog Je weet niet wat er gebeurd is tenslotte.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:02

Doe je soms ook op het land op ..?
Der zijn mensen die dat doen.
En daardoor komt het ook dan.

Snap ook niet dat mensen ze op doen op het land.
Zou wel reacties hier misschien nu op krijgen dat hun paard gek doet enzo maar goed...

Cobe_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:35

hey
een vorig paard van me had het ook toen ik hem kocht. Ik had toen voor hem eskadrons gekocht met bont, maar die zakten af, dus moest ik die ook harder gaan aanspannen. Dus niet goed. Heb ze toen verkocht en hele simpele gekocht. Daar heb ik nooit problemen mee gehad.
De belangrijkste oorzaak is te strak vastmaken en modder / zand en dergelijke ertussen waarbij de peesjes veel te lang aan blijven..
veel succes!
xxx