beenbescherming springen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Curly85

beenbescherming springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 22:21

Ik vroeg me af wat mensen hier gebruiken als beenbescherming met springen. En wat ze me aanraden.

Vorig jaar had ik eskadron 3 in 1 beschermers en hoge beschermers achter. Dit jaar vooral peesjes, hoefdingen (even naam kwijt) en weer de hoge beschermers achter (zie foto's) Dit omdat volgens iemand de eskadron dingen niet goed waren.

Zeker nu ik meer spring en ook wil blijven doen vind ik goede bescherming een must. Dus beste mensen die veel verstand hebben ik vraag om je advies Haha!

Vorig jaar:

Afbeelding
Nu

Afbeelding

Afbeelding

_Unexpected_

Re: beenbescherming springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:04

Ik gebruik gewoon peesbeschermers en kogelbeschermers. Als ik meer ga springen misschien van die hoefschoenen, weet ook niet hoe die heten Tong uitsteken .
Als ik met een dun shabrakje rijd (dus niet van die dikke van anky en pk enz.) dan doe ik er een bontje onder.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:12

Ik gebruik bij het paard wat ik nu rij peesbeschermers, springschoenen en strijklappen (allemaal van het merk Eskadron).

Toen ik nog bij de pony's sprong gebruikt ik alleen peesbeschermers en strijklappen. Ik heb ook wel eens bandages gebruikt, maar hieronder wordt het heel warm en dat is niet goed voor de benen.

Voor jou: Wat heeft je paard nodig?
Peesbeschermer heb je i.i.g. nodig. Maar als je paard van achter niet strijkt en de ijzers er niet af tikt, dan heb je geen strijklappen of springschoenen nodig.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:29

Peesbeschermers lijken mij (bij aantikken) veel fijnder dan 3 in 1 omdat peesjes een harde buitenkant hebben.

Sizz, onder peesbeschermers wordt het ook heel warm hoor Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:37

Qimm schreef:
Sizz, onder peesbeschermers wordt het ook heel warm hoor Knipoog

Dat klopt. Lachen

Maar in vergelijking met bandages veel minder warm.
En aangezien ze toch iets om hun benen moeten hebben gebruik ik daarom liever peesbeschermers dan bandages. Daarbij komt nog dat bandages geen klappen opvangen en peesbeschermers wel.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 01:17

ik gebruikte altijd peesjes, maar nu heb ik 3 in 1 beschermers. het fijne ervan vind ik dat ze meer lengte van het been bedekken, minder hard zijn en toch hard genoeg, en dat ze ook de voorkant van het been beschermen als het paard evt. een balk raakt.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 12:56

ja maar ze zijn dus inderdaad niet hard, leek mij logisch toen iemand vertelde dat dit harde juist belangrijk is.
Verder vind ik bandages geen optie omdat ze geen klappen opvangen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:41

Gewone peesbeschermers en strijklappen achter.
Springschoenen alleen als het nodig is hoef van het paard is hard genoeg om de klap op te vangen en als je paard regelmatig balken tikt moet je even bekijken of het paard het wel leuk vind. Haha!.

Hoge achter is eigenlijk helemaal niet nodig voor gewoon springen. Pas als je SGW of andere terrein ritten doet is het wat anders.

Teveel dingen om zijn benen hangen kan ook erg nadelig uitpakken voor het paard.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:40

Ik gebruik met trainen altijd peesbeschermers, strijklappen en springschoenen.
De springschoenen gebruik ik omdat ze nog wel eens op de ballen van de hoef willen springen, en dat is erg vervelend als ze daar een wondje krijgen.