op zoek naar een dressuurzadel waarbij je recht zit...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karoena

op zoek naar een dressuurzadel waarbij je recht zit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 11:14

Nou de titel zegt het al. Ik ben op zoek naar een nieuw dressuurzadel, mijn zadel is helaas gestolen.
Ik had een KN Symphonie, prima zadel. Ik had alleen wel de neiging om naar voren te zitten, mijn paard trekt me soms ook naar voren. Weten jullie een dressuurzadel waar ik rechter zit?? Ik houd niet van zadels met een diepe zit, dan kom ik tegen de voorkant aan...

Of moet ik gewoon leren om recht te zitten (buikspieren) op een KN zadel????

Ik hoor graag jullie reacties...

Karoena

Trieske_

Re: op zoek naar een dressuurzadel waarbij je recht zit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:19

soms val je wat naar voren in sommige zadels maar dan is meer de inch maat van je zadel te krap.
Is dit niet het geval dan veel oefenen op het rechtzitten want dan ligt het niet aan het zadel.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:22

Ik heb dat erg op een zadel met een diepe zit. Probeer eens een vlakker zadel.

Karoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 11:28

Ja, ik denk dat ik het maar bij een KN Symphonie moet houden, die hebben een vlakke zit.

Alle reacties zijn nog wel welkom, hoor...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:43

ik heb het ook en had het bij de KN symphonie en de stubben scandica het minst.
ik heb nu een scandica en de zadelmaker heeft hem aan de voorkant zo gevuld dat ik nog wat minder voorover kukel Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:58

Tsja... ik zit ook naar voren en heb meerdere zadels onder mijn derriere gehad Clown Maar het probleem blijft toch altijd de kop op steken. Hoe goed je zadel ook is Knipoog Ik heb nu een KN Allegro, perfect zadel... helemaal op maat gemaakt voor mijn paard en mij door van Reys, maar toch heb ik erg de neiging voorover te gaan zitten. Vooral wanneer er wat onverwachts gebeurt of wanneer ik veel moet werken, ga ik meteen in mijn jocky-zit Haha!
Het gene wat bij mij erg helpt is zonder beugels rijden... zo moet je wel balans houden Knipoog En er continu aan denken, of lesgeefmens natuurlijk Clown

Sacramenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:01

Ik zou er gewoon een goede zadelmaker bijhalen, ik weet niet waar je woont maar ik heb hele goede ervaringen met van rijs uit zevenhuizen. Hij kijkt niet alleen of het zadel goed ligt op je paard maar vooral naar het totaalbeeld. Ik vind dat een zadel zo persoonlijk is dat het bijna onmogelijk is om via dit forum erachter te komen welk zadel goed is voor je. Succes!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:20

Zou ik ook zeggen, ik zit zelf heel goed in de Grand Gilbert van Passier, maar je moet echt zelf passen! Je merkt gelijk wel in welk zadel je direct goed zit en in welk zadel je moeite moet doen.

Karoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 16:36

Bedankt, ik weet alleen niet of ik verschillende zadels kan passen, ik weet niet of ik een nieuw zadel kan kopen...mijn oude zadel is gestolen en nu moet ik wachten tot ik nieuws heb van mijn verzekering.

Cobe_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:30

hey
zonde dat je zadel gestolen is zeg! Moet er niet aan denken dat het mij overkomt Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb zelf ook dikwijls de neiging naar voren te vallen. Waar je zeker op moet letten is dat het zadel perfect op je paard ligt, zodat het middenste deel van het zitvlak ook mooi in het midden zit. De lepel (achter) moet ook hoger dan de boom.
Ik denk dat je misschien wat hebt aan een zadel met diepe zit, en dikke wrongen.
Als je kan, zou je een zadelmaker moeten laten komen met meerdere zadels, zodat je ze kan uitproberen.
veel succes!
xxx

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:05

Karoena schreef:
Bedankt, ik weet alleen niet of ik verschillende zadels kan passen, ik weet niet of ik een nieuw zadel kan kopen...mijn oude zadel is gestolen en nu moet ik wachten tot ik nieuws heb van mijn verzekering.

Bij van Rijs (degene die mijn zadel op maat gemaakt heeft) kan je ook hele goede tweedehands zadels kopen, ook redelijk nieuwe.
Op de site kan je het aanbod bekijken... hij heeft er trouwens meestal meer dan op de site staan Knipoog
http://www.vanrijs.nl/

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:14

hey maris! ik bedoel Karoena Tong uitsteken.

Heb je al een ander zadeltje kunnen vinden? je zou anders eens de KN tango moeten uitproberen, dit model dwingt je om in een bepaalde houding te zitten..

Maar het heeft wel een diepe zit, maar hij zit heerlijk.... Zelfs me ma blijft er goed in zitten, nou dat zegt al wat Knipoog ze rijd nu zelfs zonder cap die gek haha

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:12

dat had ik ook bij mijn kieffer

maar bij mijn JC helemaal niet. ik vind die echt een aanrader Bloos

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:39

mijn zadel is ook gestolen . nu heb ik een ainsley en ik ben erover te spreken