ik rijd voor mensen een welsh b pony maar nu hebben die een 5 jarige d pony erbij gekocht die ik voortaan moet rijden.
we kregen er alleen geen tuig bij dus moesten ze alles kopen.
die merrie is altijd met martingaal gereden omdat ze heel erg zwaait met haar hoofd en het is altijd goed gegaan.
ze reageert er ook gewoon goed op.
nu hadden ze bij een ruitersport zaak wat spullen gekocht en wouden ze ook een martingaal kopen maar dat wouden ze hun niet verkopen want een matingaal was levensgevaarlijk,je kon verongelukken als je zo,n ding gebruikte.
de pony zou van hun dochter worden maar die rijd nog niet zo lang dus die mag er nog niet op rijden.
ze zeiden bij die zaak dat ze al helemaal geen martingaal verkochten aan onervaren mensen,maar aangezien ik de pony rijd en ik op de manege ook heel lang en vaak een merrie reed met martingaal heb ik er wel ervaring mee.
toch wouden ze het niet verkopen.....
nu mijn vraag....is dit waar of gewoon grote onzin.
mijn vader reed vroeger ook heel veel en vaak en die reed ook altijd met martingaal en hij zegt dat het echt hele erge onzin is.
ik weet niet echt of we nu gewoon moeten proberen het zwaaien af te leren of gewoon een martingaal bij een andere zaak kopen.???
graag advies hiervoor.
ik heb de merrie vandaag gereden maar het gaat echt niet,ze zwaait alle kanten op met haar hoofd en als ze niet meer wil gooit ze haar hoofd omhoog en kun je niets meer.