Wat is beter..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stuiterbal_

Wat is beter..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 21:24

..Bandages of peesbeschermers En hoezo?

8nnemiek

Re: Wat is beter..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:13

Bandages zijn vooral voor de sier, geven bijna geen steun en vangen geen klappen op.
Peesbeschermers zijn hard, die vangen wel de klappen op van de achterhoeven tegen de voorbenen bv.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:45

Afhangend van het doel..?
Bandages zijn mooi, en kunnen leuk bij je dekje kleuren Clown Maar bij mij duurt het vaak even voordat mijn pony zo meewerkt dat ze om zijn. Clown
Peesbeschermers zijn ondersteunend, en handig bij lange buitenritten of springen. Lachen En ze zijn makkelijk om te doen! Clown

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:22

Beter zijn de beschermers. Het woord zegt het eigenlijk als, ze beschermer de pezen en dergelijke. De bandages zijn voor de sier maar vangen een echte harde klap niet goed op.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:57

gewoon niets, het wordt erg warm onder allemaal van die dingen, dus eigenlijk ben ik er een beetje tegen. Maargoed als een paard zichzelf aantikt.. dan moet het.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:04

Strijklappen gebruik ik ook graag.
Peesbeschermers worden vaak veel te strak vast gemaakt, waardoor er drukplekken kunnen ontstaan end ebloedsomloop wordt belemmerd. Als je ze gebruikt, dan moet je de elastieken bandjes niet strak aantrekken als je ze vast maakt. Bandages zijn alleen voor de versiering en geven weinig bescherming. Bovendien is het bandageren een precies werkje wat best wel veel tijd kost en makkelijk fout kan gaan, waardoor de bandage los kan gaan en er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan of je pony er serieus last van kan krijgen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:14

muiszje schreef:
gewoon niets, het wordt erg warm onder allemaal van die dingen, dus eigenlijk ben ik er een beetje tegen. Maargoed als een paard zichzelf aantikt.. dan moet het.

Ik durf geen hindernis te springen zonder peesbeschermers. Nagelbijten / Gniffelen
(met uitzondering van de jonge pony's, die hebben niet altijd peesbeschermers om.)

Peesbeschermers zijn beter. Hieronder wordt het minder warm dan onder bandages, ook vangen peesbeschermers klappen wél op.
Bandages hebben weinig nut, ze staan alleen mooi. Bandages zakken sneller af en worden vaak verkeerd om gedraaid waardoor het nog slechter is voor je paard.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:20

een al vaak gehouden discussie

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:30

Het hangt af wat je gaat doen,

Maar bandages is meer sier. Peesbeschermers ondersteuning.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 01:19

ik gebruik peesjes of 3 in1 beschermers. die beschermen tegen klappen van buitenaf, en daar gaat het mij om. bandageren doe ik alleen op de trailer.