schuivende fleecebandages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anneke536

schuivende fleecebandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 16:30

Hoi Iedereen...
Ik weet het..weeeral een bandagevraagje Duivel Schiet me aub niet neer! maar heb er niet zoveel ervaring mee en vandaar dat jullie wijze raad goed kan gebruiken!

Voor mijn paardje gebruik ik eigenlijk niet veel beenbescherming : bij het springen wel peesbeschermers en strijklappen en ook voor het rijden in de buitenpiste ( als de ondergrond echt vies is). Nu ben ik sinds kort wel een paar dagen per week zwaarder aan het trainen en is me door mijn instructrice bandages aangeraden.

Heb me dan een paar setjes gekocht : elastische en fleecebandages. De elastische ga ik nog niet gebruiken, want heb nog geen onderbandages en heb begrepen dat deze toch meer "schade" kunnen aanrichten.
Dus ga ik vandaag de fleecebandages maar eens proberen. Het probleem hiermee ( heb het gisteren ook geprobeerd) is dat ze steeds naar beneden schuiven : hiermee bedoel ik als ik wil beginnen met ze rond het been te draaien beginnen ze rond te draaien, weg te schuiven... Bloos
Ik heb ook al een paar mensen gevraagd maar ze wisten er ook het fijne niet van : zijn vnl springruiters en gebruiken allemaal peesbeschermers en de mensen die in de manege op de lespaardjes rijden die wisten er nog minder van af dan ik...
Ik ga het zaterdag zeker aan mijn instructrice vragen maar zou het toch graag zelf al een paar keer oefenen...dus iemand een paar tips?

Thanx!!

Nathalie84

Re: schuivende fleecebandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:02

Heb je ze al een keer gewassen? Was ze 2 keer dan worden ze ook wat stugger en zijn ze makkelijker te draaien.

Laat je helpen door je instructrice want slecht aangelegde bandages kunnen veel schade aanrichten. Ik rij tevens met alles soorten materialen bandages MET onderlappen.

Sacramenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:16

Het maakt ook wel verschil wát voor fleecebandages het zijn. Zo heb ik 1 paar via bokt gekocht bij Nouvel en deze zijn niet té dik en nog wel redelijk rekbaar waardoor ik ze netjes omkrijg. Een ander paar wat ik bij hyporama heb gekocht is daarentegen behoorlijk dik en niet zo rekbaar waardoor ik hetzelfde probleem heb, namelijk schuivende bandages.
Mijn tip: oefenen, oefenen, oefenen en als het echt niet lukt, misschien een ander soort fleece bandages proberen. Succes!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:08

Denk dat je dan toch iets strakker moet bandageren. Je kunt met een hand het begin goed vast houden en dan met de andere naar beneden bandageren.

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 16:20

Het zijn fleece polobandages die recht uit de verpakking komen...dus kan ik misschien wel eens proberen ze te wassen, want heel erg dik zijn ze niet!
Ik heb onderlappen besteld dus zal ik even wachten tot ik deze thuis krijg, misschien dat dat ook helpt?

GIsteren ging het wel goed, alleen dat ze tijdens het rijden mooi blijven zitten, maar als ik ze wil aandoen rollen ze terug van het been, dus ja misschien iets strakker aantrekken dan...Dan moet ik eerste 3x vanboven rond het zelfde punt draaien, en da's nu ook weer niet de bedoeling...straks maar even de peesjes gebruiken dan voorlopig! Bloos

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:24

cursusje bandageren van een namiddagje volgen, kan in Belgie (wordt soms savonds wel eens ergens gegeven) dus dat zal in Ned ook wel kunnen zeker ? Want idd slecht gedraaide bandages doen meer kwaad dan geen bandages!
Effe Edit : ah oeps je bent van België! Kijk eens in de gewone tijdschriften, soms kom je zo wel een avond tegen!

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 16:29

Bestaan daar cursussen voor? Waw dat wist ik niet!
wil ik ZEKER wel eens volgen...zou mijn schatje geen pijn willen doen met knellende of verkeerd aangebrachte bandages.
Weet je daar toevallig nog iets meer van? Website zou wel handig zijn...

Thanx voor de nuttige tip!! Haha!

Simeun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:39

ik denk ook dat je wat strakker moet bandageren en de bandage ff vasthouden met een hand als je verder draait totdat je bandage niet meer schuift

Pareltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:59

ik heb ook allerlei bandages, verschillende soorten fleece, en nog "normale" , maar je kan idd de bandage te strak doen, en de verkeerde kant opdraaien en zo zijn pees verrekken, enz. maar losse bandages is weer gevaarlijk.
maar tis ff oefenen met die fleece.

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 11:46

Heb het gisterenavond nog eens geprobeerd...
Ze bleven goed zitten tijdens het rijden, heb zelfs een paar balkjes gesprongen op het eind. Maar had wel bovenaan ze drie maal rondgedraaid, dan bleven ze beter zitten...Mag dit? Of is dit eigenlijk niet de bedoeling? Want ik kom hier zoveel "regeltjes" tegen...
blijven oefenen is dus de boodschap Knipoog

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:30

Probeer anders eens om er onderlappen onder te doen, dat heb ik zelf ook altijd gedaan, en de bandages bleven netjes zitten. Ook kun je ze dan wat steviger om het been draaien. Werkte bij mij super.

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:40

Laat het je instructrice een paar keer voordoen...
Ik kon er eerst ook geen zak van maar dat heeft erg geholpen.
Ik kan het nu wel schrijven waar je op moet letten maar dit is iets dat moet je zien en ervaren.....

Succes ermee!!

Groetjes Lisette

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:45

ik hield altijd het beginstuk vast aan de punt die overblijft.(is even een gegoogel hoor Haha!) totdat ik 2 slagen rond was en dan stopte ik hem onder de 2de slag. Snap je dan wat ik bedoel?

Onderlappen zijn trouwens nog lastiger want die moet je ook met één hand vasthouden en dan met één hand bandageren. écht een ramp en onderlappen hoeven in principe niet onder fleece, alleen onder elastisch