Welke beenbescherming op lange buitenritten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Welke beenbescherming op lange buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 14:46

Hallo bokkers,

Welke beenbescherming raden jullie mij aan te gebruiken op dagtochten door het bos.
Ik zoek iets wat de benen dus het beste beschermt tegen lage takken op de grond enz.

Wat raden jullie aan om te kopen en waarom juist dat?

Alvast bedankt.

Dani001

Re: Welke beenbescherming op lange buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:53

hangt er vanaf wel budget je er aan wil spenderen. Ik zou zeggen de 'bandages' van piaffe, die zitten tot bijna tegen de hoefrand en tot vlak onder de knie volledig rond het been, zijn heel stevig en kunnen wel tegen een tak, je hebt ze voor voor- en achterbenen, gemakkelijk en snel om te doen (met klittenband) maar zijn wel vrij prijzig (92,95 EUR voor 2 stuks dus je bent rond de 200 EUR kwijt voor 4 stuks).

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:01

Dani001 schreef:
hangt er vanaf wel budget je er aan wil spenderen. Ik zou zeggen de 'bandages' van piaffe, die zitten tot bijna tegen de hoefrand en tot vlak onder de knie volledig rond het been, zijn heel stevig en kunnen wel tegen een tak, je hebt ze voor voor- en achterbenen, gemakkelijk en snel om te doen (met klittenband) maar zijn wel vrij prijzig (92,95 EUR voor 2 stuks dus je bent rond de 200 EUR kwijt voor 4 stuks).

jij bedoelt de 3 in 1 beenbeschermers van veredus denk ik, die heten inderdaad piaffe

ik zou gewoon voor een peesbeschermer gaan, 3 in 1 beschermers nemen veel water op en het klitteband laat los als ze nat worden dus dat is niet echt ideaal

misschien is een crosscountry beschermer een idee, lijkt mij ideaal als je veel buiten rijd, deze heb je van eskadron, gaan ook niet af als je door water gaat (zou wat zijn als dat op je sgw wedstrijd gebeurt in een waterbak) zitten vaak met meer vast dan klittenband, meestal een drukknoop

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:32

Ik zou zeggen geen. Het wordt warm, er komt zand tussen, het gaat schuren... Zeker voor een dagrit zou ik echt niets om de benen doen.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:20

Ik zou ook geen beenbeschermers omdoen, tenzij het echt nodig is omdat je paard strijkt o.i.d.
Anders zal het middel waarschijnlijk erger zijn dan de kwaal. Er kan inderdaad zand tussen beenbeschermer en been komen, wat gaat schuren en zelfs blaren kan veroorzaken.

Ik rijd mijn paardje al meer dan 10 jaar buiten zonder beenbeschermers. We hebben al heel wat kilometers gemaakt en hij heeft zijn benen in het bos eigenlijk nog nooit beschadigd door takken of zo. Met takken e.d. kun je natuurlijk ook een beetje rekening houden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:39

Ik ga mee met de 2 voorgaande. Het schaadt meer dan dat het baadt.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:41

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:42

Ik zou ook gaan voor geen beschermers, takken zie je immers zelf liggen en daar kun je toch om heen sturen, of in ieder geval rekening mee houden. Wil je perse beschermers, zou ik voor gewone peesjes gaan, deze beschermen toch iets maar maken het been niet onnodig warm (en dus zwakker) en blijven, over het algemeen goed zitten..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:44

Dan broeit het dubbelop
Ik zou ook niks om de benen doen
Buiten kan een paard op zn eigen benen lopen, en tenzij hij een afwijkende beenstand heeft, zou hij dat moeten kunnen zonder zichzelf aan te tikken Haha!
Verder is me met gewone beschermers het risico te groot dat er takken onder schieten en verwondingen veroorzaken.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:51

Oeps effe ge-edit, want het volgende stukje moest een quote zijn maar dat is dus misgegaan Bloos

"jij bedoelt de 3 in 1 beenbeschermers van veredus denk ik, die heten inderdaad piaffe

ik zou gewoon voor een peesbeschermer gaan, 3 in 1 beschermers nemen veel water op en het klitteband laat los als ze nat worden dus dat is niet echt ideaal

misschien is een crosscountry beschermer een idee, lijkt mij ideaal als je veel buiten rijd, deze heb je van eskadron, gaan ook niet af als je door water gaat (zou wat zijn als dat op je sgw wedstrijd gebeurt in een waterbak) zitten vaak met meer vast dan klittenband, meestal een drukknoop
[/quote]
[quote]

Oeps sorry, slechte raad gegeven dan!! Niet mijn bedoeling in ieder geval, wist niet dat die los gingen als ze nat waren, van de regen gaan ze althans niet los. Ik rij er namelijk alleen dressuur mee, ben er heel tevreden van.

Hoop dat je iets passends vindt!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:55

Wanneer je paard zonder kan... geen Lachen
Vanwege de warmte en het vuil/zand wat ertussen kan zitten

Anders een crosscountry beschermer van eskadron... zeer prijzig maar dan heb je ook wat.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:07

de Allround beschermers van Eskadron zijn erg fijn. Die sluiten ook rondom het been.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:29

Vooral GEEN bescherming op lange buitenritten. Levert alleen maar problemen op met warmte en vuil. Takken kunnen ze overheenstappen of omheen lopen, voor zover ze niet meegeven.
Beenbescherming is alleen aan de orde als je paard strijkt of continu aantikt en dan doe je nog zo min mogelijk om dat been (en voer dan ook eens een goed gesprek met je smid erover).

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:32

Ook ik zou geen beschermers gebruiken Lachen
(En ik gebruik geen beschermers, niet in de bak en niet op lange buitenritten).

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:06

Ik gebruik meestal de peesbeschermers van BR. Die blijven goed zitten. Gebruik ze ook in de bak.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 17:51

Oke bedankt voor de reacties.
Ik laat hem denk ik maar gewoon met blote benen lopen.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:22

Ik ga mee met de gene hier boven *LOL* geen beschermers!! Pling