Singelstoten vervangen - goede zadelmaker?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Singelstoten vervangen - goede zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 13:46

Hoi,

Ik ontdekte dat er een scheur zit in de voorste singelstoot van mijn pas tweedehands aangeschafte Passier Grand Gilbert, snif. Maar goed, dat moet dus vervangen worden. Ik heb wel een adresje voor het opvullen van mijn zadels, maar dit lijkt me nogal een ingreep, dus ik laat dat liever door een professionele zadelmaker doen.
Wie weet er een in de Achterhoek? (liefst omgeving Doetinchem)

lin_

Re: Singelstoten vervangen - goede zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:24

Misschien de hypo bellen.
Even terzijde, opvullen is misschien wel belangrijker dan een singelstoot aannaaien.
Als je een zadel verkeerd opvult, kan je daar de rug van je paard mee verpesten.
Succes met zoeken

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:39

nou een singelstoot vervangen lijkt mij echt 1000 keer makkelijker dan een zadel CORRECT opvullen, gewoon naar je huidige zadelmaker gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:58

Hoho, lin_ en ineke_ , er moet wel zeer goede kwaliteit leer gebruikt worden voor dit soort 'blessures' aan het zadel ( Haha! ) ,
als die stoten breken, ben je echt niet blij.... dus gewoon opzoek naar een zadelmaker waarvan je weet wat voor leer hij gebruikt.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:41

Bitch schreef:
Hoho, lin_ en ineke_ , er moet wel zeer goede kwaliteit leer gebruikt worden voor dit soort 'blessures' aan het zadel ( Haha! ) ,
als die stoten breken, ben je echt niet blij.... dus gewoon opzoek naar een zadelmaker waarvan je weet wat voor leer hij gebruikt.

ja oke, een heel goed punt snijd jij daar aan ! ik ben de gehele dag al niet wakker, vergeef me Tong uitsteken
van dat karton leer lijkt meinderdaad een ramp om als singelstoten te hebben (een ramp voor ieder
tuigage, ik hecht wel veel waarde aan kwaliteit)

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 07:56

Ik ben het er inderdaad mee eens dat je niet van dat karton leer moet gebruiken, daar voorkom je inderdaad ook een heleboel problemen mee. Ik vond het alleen zo raar dat ze zei dat ze wel der zadel liet opvullen bij een zadelmaker, maar daar niet tevreden over is om der singelstoten bij dezelfde man te laten doen.
Dat vond ik zo vreemd Lachen

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 12:48

Hihi, die man is een gepensioneerde zadelmaker die dat nog als soort hobby in een schuurtje achter zijn huis doet. Ik heb zijn adres via een goede ruitersportzaak en hij lijkt mij erg kundig (ik ben een keer bij hem geweest, heeft mijn kussens netjes recht geklopt en het advies gegeven nog niet te laten opvullen)

Maar ik denk dat hij (omdat hij zo kleinschalig werkt) niet de specifieke spullen heeft om stoten te vervangen. (Maar dat weet ik niet zeker, dat denk ik...), maar in het kader van garantie enzo doe ik dit liever bij een "echte" zadelmaker.

Vandaar!