is er iemand die weet hoe ik op een makkelijke manier mijn bitringen van het bit af kan krijgen? ( niet door te knippen ) Ze zijn echt heel stug en ik krijg ze er gewoon niet vanaf....
eerst in kokend heet water leggen, als ze warm zijn zijn ze soepeler. Ik gebruik dan vaak 2 hoevenkrabbers om de bitringen uit te rekken en eraf te halen.
Wij hebben een buurman die zo sterk is dat hij die ringen zo uit elkaar kan trekken dat je het bit er zo doorheen kunt steken, of er uit kunt halen....heel bijzonder....
Die dingen zijn inderdaad moeilijk erom en eraf te krijgen. Maar eerst een tijdje in warm water leggen is denk ik de beste manier. Dan met iets uitelkaar trekken. Zo hebben wij ze er ook om gekregen.
als ze eraf moeten knip ik ze kapot, die dingen kosten niks... om ze erom te krijgen, leg ik ze in kokend water, met een touwtje er al aan (anders zijn ze afgekoeld tegen dat je ze erom wilt trekken), en dan haak ik het touwtje om een deurkruk, trek ik de ring uit en duw de bitring erdoor. gaat simpel, tenzij je erg grote biringen hebt...