Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_karin_ schreef:Ik denk juist als je altijd extra verstevinging gebruikt (peesbeschermers) de pezen er lui van kunnen worden, zwak zeg maar, en dat als je gaat springen er nauweiljks extra ondersteuning gegeven wordt. Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik rijd zelf zonder, en spring alleen met.
Monday schreef:Waar moet een pees nou stevigheid vandaan halen met een peesbeschermer? Van die 2 stukjes elastiek om het op zijn plek te houden? Ik rij altijd met peesbeschermers om eventueel aantikken te voorkomen. En daarbij rij ik ook met strijklappen, omdat mijn paard tijdens het dressuurwerk wel wil strijken als het een beetje moeilijk voor haar wordt.
Monday schreef:Waar moet een pees nou stevigheid vandaan halen met een peesbeschermer? Van die 2 stukjes elastiek om het op zijn plek te houden? Ik rij altijd met peesbeschermers om eventueel aantikken te voorkomen. En daarbij rij ik ook met strijklappen, omdat mijn paard tijdens het dressuurwerk wel wil strijken als het een beetje moeilijk voor haar wordt.
Sione schreef:steeds meer zie ik mensen dressuurmatig rijden met peesbeschermers om. Wat is hier de reden van? Extra stevigheid misschien?