zadel kopen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjetlanderrr

zadel kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 18:26

ik krijg een paard maar hoe moet ik een zadel kopen.. hoe weet ik of het goed zit voor hem plies

Shayla

Re: zadel kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:45

Het is het makkelijkste voor jezelf (en het beste voor je paard) om iemand te laten passen die er verstand van heeft. Er moeten echt op veel dingen gelet worden.
Veel ruitersportzaken hebben wel een passervice. (o.a. Divoza) soms moet je daar wel iets voor betalen. Maar dan weet je wel zeker dat je een goed passend zadel hebt.

Veel succes !

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:35

Ja ik zou ook iemand laten komen om te passen! er zijn inderdaad heel veel dingen waar je op moet letten, en als je zelf al niet weet waar je op moet letten is het wel het makkelijkst. ik heb zelf ook een zadel van divoza en de service is prima en ben erg blij met mn zadel!!

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:35

zo wie zo niet op je eigen ideen af gaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet te spreken ben over de service die veel ruitersportzaken leveren wat betreft zadels. Bij ons zien ze het verschil niet eens tussen een hele en een gebroken boom, of rechte en scheve kussens (mijn gebroke boom/scheven kussens enz. zadel kon bij hun nog gewoon in de verkoop voor een prima zadel zonder gebreken). Ik ga liever naar een zadelmaker waar ze er echt voor gestudeert hebben. en dat hoeft niet alles zoveel geld te kosten zoals veel mensen beweren. Het gaat pas veel kosten als de rug van je paard kapot is en er van alles aan gedaan moet worden om het paard uberhaupt weer pijnvrij te krijgen.