[WN] welk zadel voor recreatie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

welk zadel voor recreatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 17:08

Ik wil voor mijn 16 jarige merrie een westernzadel aanschaffen. Wij rijden puur recreatief en het is voor de relaxte buitenritten.
Ik ben al een beetje aan het rond kijken. Wil graag een tweedehandsje van een goed merk. Maar ik heb geen flauw idee wat een goed merk is.
Nu zie ik op marktplaats wel zadels voorbij komen van 200 euro. Maar dat spreekt me niet zo aan. Dat lijkt me toch echts te goedkoop.
Zou je voor maximaal 800 euro een leuk tweedehandsje kunnen kopen?

Anoniem

Re: welk zadel voor recreatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:50

Ja daar kan je zefs een goed zadel van kopen. Heb zelf een heerlijk 2de handszadel en dat voor onder de 800.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:53

ik weet niet wat je precies zoekt maar ik heb een barefoot nevada ook western wel boomloos en dat je red je hoor met dat bedrag.

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:57

boomloos van barefoot.....echt een lekker zadel ik ga ook aanschaffen voor mijn drachtige merrie

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 21:25

Aan een boomloos zat ik zelf ook te denken.
Maar wat ik mezelf afvroeg is of het net zo stevig zit als een boomloos? Aangezien je toch een boom mist.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:15

Een boom is een hard stuk tussen jezelf en je paard , waardoor je contact verliest. De meeste mensen ervaren dan ook dat ze op een boomloos zadel veel makkelijk en steviger zitten. In het begin is het even wennen omdat je nu op je paard zit ipv op een zadelboom , maar normaal maakt dat gevoel al snel plaats voor een heel comfortabele en zekere zit.

Maar het blijft een kwestie van minimaal een week uitproberen om zeker te weten hoe het voor jou werkt. Er zijn ook mensen die het wel te losjes vinden zitten.... dus als je eventueel een Barefoot in gedachten hebt kun je het beste een testzadel daarvan aanvragen zodat je zelf kunt proberen of het wat voor je is.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:18

Misschien is een boomloos zadel inderdaad wat voor jou.
Ik rij ook recreatief, wil volgend jaar misschien endurance gaan rijden. Gekeken naar het feit dat ik geen dressuurwedstrijden wil gaan rijden heb ik nu ook een testzadel aangevraagd.
Over zo`n twee weekjes ben ik al aan de beurt en heb het deze week pas aangevraagd. Je kunt het dus vrij snel testen als je even de goede dealer zoekt.