het zadel schijft en gaat omhoog help !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

het zadel schijft en gaat omhoog help !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 18:49

hoi .
mensen die ik ken hebben twee jongentjes van 7 en 9 en die geef ik les op hun shetlander het is een heel erg goed zadel dat ze hebben alleen is er een probleempje als je naar voren gaat zitten gaat het zadel omhoog hoe kun je dit oplossen.
ik heb wel eens gehoort van zoon riem die onder de staart vast wprdt gemaakt ?!?
maar helpt dat en is dat makkelijk vast te maken ?
wandt het is dus niet mijn pony maar die van de jongentjes en ze moeten zelf opzadel dus het moet niet zo moeilijk zijn om vast te maken enzo...
wie heeft er een oplossing voor ??
alvast bedankt groetjes doreen.
Laatst bijgewerkt door sam98 op 28-07-06 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re: zadel gaat omhoog help !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 18:50

lovebeaut schreef:
hoi .
mensen die ik ken hebben twee jongentjes van 7 en 9 en die geef ik les op hun shetlander het is een heel erg goed zadel dat ze hebben alleen is er een probleempje als je naar voren gaat zitten gaat het zadel omhoog hoe kun je dit oplossen.
ik heb wel eens gehoort van zoon riem die onder de staart vast wordt gemaakt ?!?
maar helpt dat en is dat makkelijk vast te maken ?
wandt het is dus niet mijn pony maar die van de jongentjes en ze moeten zelf opzadel dus het moet niet zo moeilijk zijn om vast te maken enzo...
wie heeft er een oplossing voor ??
alvast bedankt groetjes doreen.

ow ja het schijft ook naar voren als in galop zit

mymyhorses
Berichten: 476
Geregistreerd: 13-03-06

Re: het zadel schijft en gaat omhoog help !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:30

Een staartriem is niet zo moeilijk vast te maken. Het helpt het zadel te blijven liggen waar het moet liggen.

http://www.bandiri.com/pictures/870l.jpg

Het zadel moet wel een ringetje achterop hebben om het vast te maken. Dit kan altijd vast blijven zitten bij het afzadelen enz, het stuk wat om de staart moet kun je gemakelijk vast maken.

Groetjes Lieneke

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: het zadel schijft en gaat omhoog help !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:32

lastig.. staartriem is een oplossing.
wat voor zadel hebben ze een pinokio zadel?? want die liggen meestal wel goed op een shetlander. het "kiepen" komt omdat het zadel dan te smal is.. vandaar

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re: het zadel schijft en gaat omhoog help !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 20:43

ze hadden eerst een kinderzadel maar nu een andere wandt die verschoof zo erg dat als je er op stapte het zadel al naar de buik schoof geen idee welk zadel ze nu hebben !

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re: het zadel schijft en gaat omhoog help !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 12:09

jolentinus schreef:
lastig.. staartriem is een oplossing.
wat voor zadel hebben ze een pinokio zadel?? want die liggen meestal wel goed op een shetlander. het "kiepen" komt omdat het zadel dan te smal is.. vandaar

ze hadden een pinokio zadel ( net even geken bij google wat dat is Clown )
mara dan van stof en dat schoof echt heel erg !! als je door een bocht ging lag je er gelijk af en als je op wou stappen zat het zadel onder de buik ook als je de singel heel erg strak had gedaan...
ze hebben nu een ander zadel maar welke ?? veel zijdig zadel maar weet niet van welk merk ! Knipoog

Anoniem

Re: het zadel schijft en gaat omhoog help !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 12:42

RT-D --> HAR