Ervaring met sprenger K&K Dynamic RS bit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oceans

Ervaring met sprenger K&K Dynamic RS bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 17:09

Wie heeft er ervaring met sprenger K&K Dynamic RS bit?
En hebben die D-ringen een andere werking dan gewone ronde ringen van een bustrens?

larrylurex

Re: Ervaring met sprenger K&K Dynamic RS bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:54

misschien een late reactie maar ik heb er eentje...
Hij is heel goed, mijn paard loopt er prima op,
en is erg nageeflijk. alleen voor buitenritten is hij
helaas te zacht.

Desalniettemin het geld meer dan waard hoor!

Groetjes Lisette

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:55

trouwens D ringen zijn wel 'scherper' dan bustrens ringen omdat ze niet meegeven...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:18

D-ringen zorgen er juist voor dat het bit stiller in de mond ligt, zijn dus niet scherper. Zie het als een soort kneveltrens met kleine knevels.

Maar het Dynamic bit is niet zo fijn als het lijkt. Het bit is vrij dun (14 mm).
Ik heb het laatst een keer geprobeerd (kon het lenen), het paard wordt normaal gereden op een 18 mm dubbelgebroken kk ultra. Nou, die Dynamic was geen fijn bit voor dit paard. De aanleuning leek eerst wat lichter dan met het normale bit, maar toen het paard met de buren mee wilde rennen en ik haar hiervoor corrigeerde had je een buiten de mond wapperende tong. Iets wat ze nooit eerder gedaan heeft. Ik sloot m'n handen niet eens zo heel hard, maar toch reageerde het paard heel heftig. Voor dit paard is het bit dus niets, het bit is te scherp.
Dus niet alles wat als paardvriendelijk op de markt gebracht wordt is echt vriendelijk of past bij elk paard.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:23

Ik vind het een súperfijn bit! echt geweldig!
ligt goed stil in de mond en vooral belangrijk, het kan op geen enkele manie rin het gehemelte prikken en omdat mn paard een flink hangend rooster heeft(altijd, ook na tandartsbezoeken etc) is dat een vereiste

ik heb ook nog een Robart bit, dat is een dubbelgebroken bustrens met plat tussenstukje, maar neigt iets naar een D-trens omdat hij aan de zijkanten wat smaller is zoals en D-trens dan zo dik als een bustrens
dat bit kan ook nooit in de mond prikken maar daar is het tussenstukje iets groter van
van de Dynamic RS ligt het tussenstukje echt plat op de tong en is smaller en kleiner dan die van het Robart bit

ik ben supertevreden!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:29

Mijn paard is erg lastig met bitten omdat hij een groot litteken op zn tong heeft. Hij gooit erg makkelijk zn tong over het bit of laat hem uit zn mond hangen. Sinds ik dat Dynamic RS bit heb, is hij superfijn te rijden, mooi stil in de aanleuning, en klooit hij niet meer met zn tong. Ik ben er dus erg tevreden over. Voor Bill geen ander bit meer (behalve een menbit). Ben er echt superblij mee Ja

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:56

Er is onderzoek gedaan en daar is uit gekomen dat de ruimte waar het bit ligt helemaal niet zo is als ze eerder dachten en dat dunnere bitten helemaal niet altijd scherper zijn..

Het is een bit net als alle andere... het ene paard reageert er fijn op, het andere niet.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:07

ik weet de ervaringen over het bit niet.

maar D ringen liggen over het algemeen iets stiller maar hebben door de hoeken een klein hefboom effect.