Zadel glijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RoOws

Zadel glijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 01:04

hallo bokkers,

ik weet niet of dit goed staat dus dat zeg ik eerst even.. sorry voor als het fout staat..

maarja hier me verhaal:

ik heb dus ene fjord een dikke fjord van 147 hoog. normaal was ze altijd heel slank maar ik woonde even voor een tijdje ergens anders en nu is er dus eigenlijk niks mee gedaan.. (qua beweging) en is ze erg dik geworden.. (me vriedin verzorgde haar namenlijk) maarja als ik dus op ga zadelen dan ligt het zadel gewoon goed, ze heb er ook echt geen last van. (het is een wintec 500 dressuur met een ?? boom, hij past inidigeval goed ondanks dat ze is bij gekomen..) Maar dan ga ik er dus op (iemand anders hangt dan ff aan de andere kant) en dan singel ik verder aan en dan zit hij echt strak. (het is een neoporeene singel) en dan ga ik dus rijden maar onder het rijden gaat hij van links naar rechts en soms glid ie gewoon helemaal naar de zijkant, heel gevaarlijk dus! en ik weet niet wat het probleem is want de singel zit dan nogsteeds strak..

een leren singel, nouja als ze zweet gaat dat volgends mij ook aaleen maar glijden.. en iets anders ik weet het niet..

heeft iemand hier mischien ervaring en weet wat er tegen te doen is? of heeft een tip? laat even een berichtje achter!

heel erg bedankt,

Rose

bruine

Re: Zadel glijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:48

waarschijnlijk heeft jou paard weinig schoft en kan de kamer te smal zijn , dit komt vaker voor bij fjorden , haflingers , en friezen. even een goede zadelmaker langs laten komen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:51

dit probleem ligt niet aan de singel, maar aan je zadel
een zadel dat schuift past niet, dus ik zou een ander zadel kopen Ja
als je fjord heel rond is zou ik een boomloos zadel nemen
of een zadel aan laten meten door een goede zadelmaker
strak aansingel zou ik niet meer doen want dat is zeer onprettig voor je paard

RoOws

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 11:47

unamie schreef:
dit probleem ligt niet aan de singel, maar aan je zadel
een zadel dat schuift past niet, dus ik zou een ander zadel kopen Ja
als je fjord heel rond is zou ik een boomloos zadel nemen
of een zadel aan laten meten door een goede zadelmaker
strak aansingel zou ik niet meer doen want dat is zeer onprettig voor je paard

hardstike bedankt, dan zal het wel niet meer passen door dat ze zo dik is geworden.. En met strak aansingelen bedoel ik stevig vast niet dat alles afgekneld word ofzo natuurlijk! Vork