Ik was vandaag aan het springen met mijn haflinger in een weide. Ik was hem aan het uitstappen maar meneer vond het tijd voor een hapje gras. Dat vond ik uiteraard niet goed en probeerde het tegen te houden met mijn teugels. Helaas brak toen mijn hoofdstel en mijn teugels. Mijn bakstuk en teugels zijn beide onfixbaar dus ik moet morgen weer naar de paardenwinkel (waar ik net vandaag heen ben geweest.

Ik vroeg me serieus af hoe dit toch kan. Dat mijn teugels en hoofdstel zo vaak breken. Ik heb het namelijk al tons of times eerder gehad en ik word er een beetje gek van. Reserveteugels heb ik sowieso altijd, omdat ik toch weet dat het weer gebeurt, maar deze teugels had ik net twee maandjes.
Het is niet zo dat ik mijn hoofdstel niet goed onderhoud. Ik maak het vaak schoon en vet het regelmatig in. Misschien komt het omdat mijn haflinger zo verschikkelijk sterk is?
Ik vroeg me gewoon af of jullie daar ook wel eens last van hebben en vooral of dit normaal is? Ik heb mijn haflinger nu bijna 3 jaar en dit is mijn tweede hoofdstel? Soms hoor ik dat iemand na 17 jaar een nieuw hoofdstel koopt. Nou dat zal mij nooit lukken.

Zal het misschien aan de kwaliteit liggen? Lijkt me ook niet. Ik koop nooit extreem goedkope dingen, want ik vind dat het gewoon duurzaam en goed moet zijn.
Liefs, Jenny.