Hoi, Ik wil binnenkort een nieuw zadel aanschaffen. Nou lijkt mij een anky zadel wel wat! Maar ik heb gehoord dat deze snel verkleuren. En snel lelijk worden. Is dit nog steeds zo? Heeft een Anky zadel veel knie wrong?
Mijn andere optie is een Prestige Top Dressage. Wie heeft hier ervaring mee?
Of heeft iemand anders nog een idee voor een zadel met veel knie wrong?
ik heb geen ervaring met de prestige maar op de anky heb ik weleens gereden! een vriendin van mij heeft dit zadel nu net 5 dagen ongeveer... heb er gister even op mogen rijden... hij ziet er niet uit! (sorry, ieder zn mening) ik vind hem echt lelijk om te zien.. hij zit wel redelijk... maar kn of kentaur enz zit net zo lekker (vind ik!)...
Ik heb een Prestige TopDressage, prima zadel, je zit alleen wel opgesloten met den bips. Dat moet wel je voorkeur zijn. Het zadel staat in mijn profiel, en is nu 9 jaar oud.
Het ANKY® Zadel is gemaakt van het beste Franse leer. Bij het kleuren van het leer wordt in tegenstelling tot de Duitse fabrikanten uitsluitend gebruik gemaakt van natuurlijke kleurstoffen. Hierdoor gaat het leer langer mee. Om de zwarte kleur bij deze natuurlijke kleurstoffen volledig in stand te houden is het van groot belang om voor ingebruikname:
*het zadel twee maal te oliën. *het zadel na de 1e keer oliën 24 uur te laten drogen. *bij voorkeur warme olie te gebruiken. *het zadel na de 2e keer oliën nogmaals 24 uur te laten drogen. *Nu is het zadel klaar voor gebruik. * Daarna regelmatig het zadel blijven poetsen en oliën!!!
Ik weet niet of dat echt helpt, maar ze zullen het niet voor niets op de site zetten lijkt mij.
Ik heb ook een anky zadel en ben er heeeeel tevreden over het zit super en hij word helemaal geen andere kleur bij de zweetbladen van je benen..mijne ziet er nog als nieuw uit. ik wil niet anders meer..
De Anky zit lekker, maar de prijs-kwaliteit verhouding is niet zo goed. Ik zou voor hetzelfde geld liever een ander zadel kopen.
Ik heb destijd ook geinformeerd naar het anky zadel toen ik voor een ander zadel ging kijken.. Er werd mij verteld door 2 ruitersportzaken dat je inderdaad wel wat te veel voor het zadel betaald. En dat dat toch wel door de naam komt hoor.. Tuurlijk het leer zal heel goed zijn en het zadel zal lang mee gaan en is als je er van houdt heel sjiek door de vierkante achterkant. Al moet je er van houden. Vind persoonlijk de grained als ik het goed zeg.. naja die geribbelde mooier dan de gladleren. Vind de gladleren weer zo goedkoop ogen zeg maar. Maar ze zitten goed en hebben best veel wron dat zeker. Maar mijn voorkeur gaat uit naar mijn KN symphonie. Hou er wel rekening mee dat het een close contact zadel is dus het moet wel echt goed liggen want met de kussens kan je dacht ik niet veel..
ik heb het eerste ankyzadel toen nog gemaakt bij pessoa. ik vind het een zeer fijn zadel, een fijne zachte zit, fijne zachte en zeer hoge kniewrongen! ik heb het nu ongeveer 5 jaar en ik begin nu wel wat kleurvervagig te zien. maar dan wel minimaal.
ik vind het zeker een aanrader. het nieuwe model is in eigenlijk alle opzichten verbeterd. betere ligging beter leer enz enz.
ik ben er erg tevreden over, ik had voorheen een kieffer wien en vindt deze een stuk fijner.