Martingaal : Wordt gebruikt bij paarden die de neiging hebben hun onderhals te gebruiken tijdens het rijden, hierdoor worden ze te sterk voor de ruiter, door de martingaal op de juiste manier te bevestiging, kan het paard zijn hals/hoofd niet hoger brengen dan dat de controle weg is.
Thiedemann: Wordt gebruikt bij paarden waarbij de aanleuning niet geheel aanwezig is, door middel van extra ringen op de teugels, kan je de thiedemann op bepaalde niveau's zetten. Als het paard de gewenste aanleuning heeft, hangt de thiedemann slap.
Slofteugel: Ook deze teugel wordt gebruikt bij paarden met een aanleunings-probleem, de teugel wordt via de singel, al dan niet onder de buik, of vlak onder de stoten ( gezien bij een VZH), via de bitringen, naar de ruiterhand. Ook als hier het paard de juiste aanleuning heeft, werkt ie niet meer in.
Ik neem aan dat je weet hoe ze eruit zien?
Ik gebruik dit spul ook nooit, mijn paard en ik gaan alleen maar rechtuit door het bos

Waarschijnlijk zullen er nog wel bokkers zijn met wat meer kennis van deze dingen, dit is puur mijn basiskennis mbt hulpteugels.