Hulpteugels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Laura

Hulpteugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 10:51

Hoi!
Ik heb een vraag, aangezien ik er niet in thuis ben en ik het ook nooit gebruik..
Wanneer gebruik je nou hulpteugels als martingaal, slof, thieddeman enz. En wat voor werking heeft het dan zegmaar..
Ik hoop dat jullie me begrijpen Lachen

Anoniem

Re: Hulpteugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:39

Martingaal : Wordt gebruikt bij paarden die de neiging hebben hun onderhals te gebruiken tijdens het rijden, hierdoor worden ze te sterk voor de ruiter, door de martingaal op de juiste manier te bevestiging, kan het paard zijn hals/hoofd niet hoger brengen dan dat de controle weg is.

Thiedemann: Wordt gebruikt bij paarden waarbij de aanleuning niet geheel aanwezig is, door middel van extra ringen op de teugels, kan je de thiedemann op bepaalde niveau's zetten. Als het paard de gewenste aanleuning heeft, hangt de thiedemann slap.

Slofteugel: Ook deze teugel wordt gebruikt bij paarden met een aanleunings-probleem, de teugel wordt via de singel, al dan niet onder de buik, of vlak onder de stoten ( gezien bij een VZH), via de bitringen, naar de ruiterhand. Ook als hier het paard de juiste aanleuning heeft, werkt ie niet meer in.

Ik neem aan dat je weet hoe ze eruit zien?
Ik gebruik dit spul ook nooit, mijn paard en ik gaan alleen maar rechtuit door het bos Haha! Haha!

Waarschijnlijk zullen er nog wel bokkers zijn met wat meer kennis van deze dingen, dit is puur mijn basiskennis mbt hulpteugels.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 15:08

Bedankt voor het uitleggen..
Ja ik heb zelf ook ergens ee nmartingaal liggen maar ik gebruik m nooit, en een thiedeman gebruikten ze een poos geleden bij 1 pony..

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:51

Ik vind het een hele duidelijke uit eg had ik ook evntjes nodig

mieky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:06

Het liefste helemaal niks...

Ik heb helemaal niks met dat soort hulpstukken..

de reden is omdat je het vroeg of laat tog allemaal zelf moet doen
en een hulpstuk is leuk voor even maar niet voor altijd..
een vrouwtje bij mij op de stal die vroeg daar ook om en heb dat sterk afgeraden bij haar omdat
het niet echt zoden aan de dijk zet zg maar!!!

maar dit is mijn mening kijk maar of je er iets aan heb...

suc6 ermeej..
greetz!!

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 21:19

Hoi, ik wil het niet gebruiken, i kwil alleen wel weten waar het dan precies voor is Knipoog