Ervaringen met Fhoenix FA zadel van Heather Moffett

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Ervaringen met Fhoenix FA zadel van Heather Moffett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 18:54

Hoi,

graag zou ik meer willen weten over het boomloze zadel van Heather Moffett en dan wel over het Fhoenix FA zadel. Foto's: http://www.equihof.be/images/fhoenixdressage1.jpg http://www.equihof.be/images/panels.jpg http://www.equihof.be/images/fhoenixdressage2.jpg

Dit zadel lijkt me echt het einde en erg geschikt voor mijn fjord! Ik heb er veel over gelezen, maar nog nooit echt reacties gehoord van mensen die het zadel hebben of er een keer mee gereden hebben. Het is best een duur zadel (€1599,00 excl. toebehoren) dus wil ik graag wat ervaringen horen. Ik weet dat ik een proefzadel aan kan vragen, maar ik wil ook graag ervaringen/meningen van andere mensen horen.

Graag wil ik zo veel mogelijk weten, maar vooral het volgende:

Hoe lang heb je het zadel al en hoe bevalt het? Laat het zadel echt de ruggegraad van je paard vrij? Schuift het zadel in het begin niet, omdat het zich d.m.v. warmte aanpast aan de vorm van het paard?

Hoe zit je er zelf op? Heeft het een positieve uitwerking op je houding? En als je nog een keer voor de keuze stond, had je het zadel dan weer gekocht?

En heb je een foto van het zadel op je paard?

Alvast bedankt!!!!!!!

Vayo

Re: Ervaringen met Fhoenix FA zadel van Heather Moffett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 14:15

Heeft er hier echt niemand ervaring met dit zadel Verdrietig

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:32

ik volg dit topic even, want lijkt me een fijnzadels

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:58

Een vriendin van me heeft het zadel. Ze heeft er ooit op bokt al eens een stukje over geschreven, ik zal eens kijken of ik het kan vinden Lachen

Ik heb er ook al eens op gezeten op haar paard en ik vond het ook een lekker zadel. Het ligt ook prima op haar ronde arabier...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:59

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:11

Eveline van equiplay.nl heeft er 1 , althans weet eigenlijk niet zeker of ze hem nog heeft ?

Maar daar op het forum stond er ook het 1 en ander over geloof ik.

Toch is het net als bij elk ander zadel : voor de ene combinatie is het helemaal super , voor de andere is het niet echt bijzonder fijn. Dus al weet je de meningen van anderen dan weet je nog niet of het jou wel goed zal bevallen of niet.

Over het algemeen hoor je er iig behoorlijk enthousiaste reacties over Ja