merkloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laura1705

merkloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 12:54

hallo,

Ik ben van plan een zadel te kopen, maar heb niet zo heel veel geld. Nu heb ik een merkloos zadel op het oog. Daarom wil ik graag weten wat jullie ervaringen zijn met merkloze zadels. Laat het me maar weten!

groetjes Laura

Liselot

Re: merkloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:04

ik hou niet zo van merkloze zadels... kwaliteit is vaak prut en voor dat geld kan je vaak een leuk 2e hand zadel van enige kwaliteit kopen.
merkloze zadels zijn ook absoluut niet waardevast

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:31

ik ga met lissy mee.
een klein beetje geld erbij en je kunt een leuke 2e hands zadel kopen.
ik had eerst ook een merkloos zadel op het oog, maar eenmaal erop te hebben gezeten, toch gekozen voor een 2e hands merk zadel.
ik moet zeggen ben blij dat ik die keuze heb gemaakt.

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 17:29

welke merken bevelen jullie dan aan? Ik heb namelijk al zadels gezien van onder andere ascot en kadet die betaalbaar waren.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:41

daar zou ik ook niet voor gaan... het is misschien wel merk, maar stelt nog steeds niets voor.
er staan vaak genoeg oude stubbens op voor zo'n 300 euro, ook rossner, wintec e.d. zijn vaak voor die prijs wel 2e hands te koop

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:19

Ascot ken ik niet, maar Kadett is imo echt rommel. Leuk om 1x per week mee te rijden, maar bij intensief gebruik gaat zo'n zadel echt niet lang mee.
Het gaat niet altijd op, maar in dit geval is het wel "prijs naar kwaliteit.

Ik zou als ik jou was even doorzoeken. Met een beetje geluk kun je voor een vergelijkbaar bedrag een tweedehands zadeltje kopen van een beter merk.

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 21:45

bedankt voor de info. Ik ben inmiddels op zoek naar een zadel van de merken BR, Stubben, Kiefer, Wintec, enz

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:42

Sommer is ook echt een aanrader, maar toch was die van mij 2dehands nog wel even 495 euro....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:46

merkloze zijn nieuw varierend van 150 euro t/m 300 euro
een S&K valt bij mij ook onder de merkloze , de ene S&K is overigens niet te vergelijken met de ander ook daar heb je verschillende types ,

ik heb hier een nieuw kieffer starter liggen (ik had m eerst als merkloos import zadeltje liggen kwalitatief gezien niet erg veel beter dan de blk had niet gezien dat het een kieffertje was Bloos )en een loesdau starter , loesdau is dan een onbekender merk maar vind m zeker beter !

over waarde vast ..2e hands gaan ze hier ..ligt natuurlijk wel aan de staat , tussen de 150 en 50 euro , heb hier merkloos kunststof liggen wat na 2 jaar gebruik er beter uitziet dan een wintecje na 2 jaar gebruik ,

2e hands merkzadels nieuw zeg 1100/ 1500 euro liggen hier 2e hands onder de 500 euro

bv de sommer die we hebben liggen nieuw 1250 2e hands als nieuw 495
ergens te weinig naar mijn mening zijn hele degelijke zadels !
maar meer krijg je er gewoon niet voor

zo ook een stubben die ik maar niet kwijt zie te raken , mensen bieden 100 / 200 euro voor een zadel wat in zeer goede staat is ..

maw de merkloze zijn niet zo waarde onvast en de merk niet zo waarde vast ..