been beschermers voor coolpacks

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

been beschermers voor coolpacks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 12:38

Mijn paard heeft een blessure aan z'n achterbeen in z'n kootholte. de pees die daar over het sesambeentje loopt is beschadigd. nu had de dierenarts het over beenbeschermers die rondom de kogel vallen en waar je coolpacks in kan schuiven. zonder coolpacks kan je ze als beenbescherming gebruiken voorop de weide. ik zie ze op internet alleen tot boven de kogel. het gaat nu juist om z'n kootholte. wie weet of die dingen bestaan en waar ze te koop zijn??

sanne_

Re: been beschermers voor coolpacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:42

Volgens mij heeft Indra dat soort koelbeschemers. En misschien dat je anders wat flexibel kunt omgaan met die hogere beschemers? Een coolpack in een theedoek rollen en tegen de pees aan bandageren kan ook prima, het lijkt me sowieso dat hij met een beschemers op die plek moeilijk kan lopen. Maar misschien dat je hem een paar keer per dag ongeveer een kwartiertje op stal kunt zetten om te koelen.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:50

Ze zijn/waren er inderdaad van Indra/Action.

Mijn fysio raadde aan om ze gewoon in een washandje te stoppen en dan met een bandage om te doen.
(of evt. als het hoger zit met een 3 in 1 beschermer, misschien kun jij 'm wel tussen een springschoen stoppen...)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 13:06

Ik moet zowiezo van die 3 in 1 beschermers hebben. hij moet met die dingen de wei op. daarnaast moet hij 2-3 x per dag op stal gekoelt worden. ik ga i.i.g. 3 in 1 beschermers halen en kijken of daar misschien een coolpack in theedoek tussen past. anders bandangeer ik hem wel.

RoHoOu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:14

Wij hebben 3 in 1 beschermers en het Indra coolpack te koop. Hier op stal gebruiken we het coolpack regelmatig en blijft prima zitten. Je kan veel in de 3 in 1 beschermers stoppen want je kan zelf bepalen hoe strak je de beschermers doet.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:03

Wat de TS bedoeld is te koop bij Divoza Ja

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:41

waar jullie het over hebben, heb ik vorig jaar bij divoza besteld. 2 keer per dag ga ik een kwartiertje koelen. langer doe ik niet omdat ze super koud worden. ze liggen bij ons in een speciale diepvries van -16. het helpt wel goed, alleen moet je ze er wel strak omheen doen want anders zakken ze af.

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:36

Hoezo in een speciale diepvries? In een 'normale' wordt de temperatuur -18 graden C. In mijn coolpack-beschermers kan ik de coolpacks rustig een halfuur laten zitten, door de stof tussen pack en huis is er geen kans op bevriezing. Mag ik vragen van welk merk je ze hebt?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 14:37

ik heb nu 3 in 1 beschermers gekocht van indra. Wat zijn die krengen duur zeg. Geld, geld!
ik heb nu een koelpak er tussen gepropt en het past allemaal net. ik heb een fries met ontzettend brede kogels en de 3 in 1 beschermers zijn maat XL. hij past het allemaal niet.

had al bij divoza en een paar andere zaken gekeken maar daar hadden ze alleen beenbeschermers waar de coolpacks er aan de zijkant in konden. dus echt rondom het been. daar heb ik dus niets aan.