Podium Zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo_Wystan

Podium Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 09:21

Nu heb ik al verschillende verhalen gehoord, en voor sommige mensen werkt het en voor sommige niet, nu is dat bij alle zadels zo natuurlijk... Maar graag hoor ik meerdere ervaringen...

Ik heb nu net een boomloos zadel gekocht, een cheyenne. ( hij is er nog niet) Dit omdat ik nu nog even het geld niet heb voor een podium. Wel wilde ik al dingen kopen... Zoals gekleurde beugelriemen, beugels etc. Kan ik ook al zo'n dekje kopen? Of kan dat echt niet onder een boomloos zadel?

Verder; Als je zo'n western podium koopt, dan kan je hem toch 'veranderen' in een gewoon podium zadel? Alles is toch te veranderen? Of sommige delen niet?

Graag tips en ervaringen gezocht dus!

Gr. marjolein

Antheman

Re: Podium Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:54

Ik heb een poos op een Podium gereden. Helaas paste mijn Merens er na een aantal keer verstellen ECHT niet meer in.

Ik heb trouwens wijnrode biothane beugelriemen te koop.

Ik rij nu boomloos met hem. Hij heeft een Startrekk en ik wil een Ghost zadel hebben.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 23:26

hmm, dat is dus ook wat ik hoorde van vippie op bokt. Dat de kwaliteit wel goed is, maar dat die van haar ook niet meer pastte (al snel niet geloof)

Ik ga voor de blauwe kleur Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:07

Podium of Barefoot is wel een heel verschil qua zit hoor , bij de Podium zit je bijkans een km boven je paard , en met een Barefoot zit je er juist veel dichter op.... ik weet nauwelijks mensen die van Barefoot naar Podium zijn gegaan , vanwege dat enorme verschil... maar het zijn wel enorm gave zadels !!

De LDM vind ik zelf erg gaaf.

Inderdaad hoor je vrij vaak dat mensen hem niet pgoed passend kunnen krijgen op hun paard. Raar op zich gezien de verstelmogelijkheden en verwisselbare onderdelen die er allemaal op en aan zitten.

Zover ik weet heb je zeg maar de boom van het zadel , en kan die helemaal onderdeel voor onderdeel aangekleed worden tot het zadel dat je wilt.

Ik weet verder niet hoe dat zit met western - "normaal" , misschien moet je dan 2 leren jasjes kopen zeg maar , dat alleen de boom hetzelfde is en voor de rest een hele andere aankleding ? Geen idee. Zou het eens navragen bij Goedhart ofzo , die kunnen dat vast wel vertellen Knipoog
Er zijn wel mensen geweest die na het verkopen van hun Podium , dat dekje onder hun nieuwe Cheyenne Barefoot zijn gaan gebruiken. Er zijn ook mensen die er een normaal HH dekje onder doen , of een Anky Pad.... ik heb zelf een half jaar met m'n Torsion zelfs gewoon direct op het paard , helemaal zonder dekje gereden... maar het is gewoon niet verstandig. Ik wil graag het hoogste punt van de ruggegraat vrij van druk houden (de doornuitsteeksels) en dat kan alleen met een dekje met goede stevige inlages zodat je een kanaaltje over de ruggegraat krijgt. Het zit veel lekkerder , en Rena loopt er duidelijk blijer onder , in m'n hoofd is het ook een veel prettiger idee. Goede bescherming en schokdemping , EN een vrije ruggegraat door de inlages.

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:50

Ik heb zowel een Podium als een BF Western...
Ik heb mijn Podium half omgebouwd naar Western (wel al de Knop en Fenders, maar nog niet de padding en de cover aangepast)...

Podium zit idd heel anders, je zit veel meer boven je paard...
Op zich rijden beide zadels even fijn, alleen totaal anders qua zit/houding etc... Bloos

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 07:01

ja ik ben eigenlijk ook niet op zoek naar het verschil tussen podium en bf... Ik snap dat het heel anders is... Maar ben op zoek naar ervaringen van podium zadels... En of er dus bij de podium dekjes ook inlages kunnen...

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 19:01