vliegendeken van Kavalkade

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

vliegendeken van Kavalkade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 00:04

Ik heb een vliegendeken voor m'n paard gekocht met hals en een stukje voor over het hoofd. Ik heb hem nu een paar keer opgedaan maar hij blijft niet goed zitten. Het halsstuk moet je vast klikken op 3 plaatsen, aan de andere kant zitten 2 klittebandjes waarmee je het vast kan zetten aan t kopstuk. Maar als m'n paard graasd zie je dat er veel spanning op het stuk bij de hals zit, er zit wel elastiek aan, ik heb hem nu heel los zitten maar dan nog zit het niet goed, hij sluit niet meer netjes aan als ze aan het eten is. De voorkant moet je ook vast klikken. Maar heel vaak is dan de bovenste sluiting los gegaan. Is er iemand die deze deken ook heeft met dezelfde problemen? de deken past verder wel, ik kan er wel een keer een foto van maken, of een voorbeeld zoeken.

Alane

Re: vliegendeken van Kavalkade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 00:09

ik heb geen ervaring met een vliegendeken van kavalkade maar wel met 1 van S&K, ook met hals, wel een vaste, en te bevestigen aan het halster.. resultaat: pony haar hoofd kapot geschuurd.
Ik heb nu een rambo deken, sweet itch nogwat, en die past perfect , geen halster nodig en de hals is ruim genoeg dat ze rustig kan grazen of aan het achterbeen bijten zonder dat de deken hinderd.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 00:51

Alane schreef:
ik heb geen ervaring met een vliegendeken van kavalkade maar wel met 1 van S&K, ook met hals, wel een vaste, en te bevestigen aan het halster.. resultaat: pony haar hoofd kapot geschuurd.
Ik heb nu een rambo deken, sweet itch nogwat, en die past perfect , geen halster nodig en de hals is ruim genoeg dat ze rustig kan grazen of aan het achterbeen bijten zonder dat de deken hinderd.

De sweet itch hoody is bedoel jij denk ik, die heb ik ook namelijk, ideale deken, blijft super liggen ! (mijn paard rolt veel en zit nooit scheef) Kost een paar centen maar dan heb je ook wat !!!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 01:06

ja volgens mij wel.Heb je de sluitingen bij de hals heel strak zitten? als ik ze strakker doe komt er veel spanning daar achter de oren, als ik hem losser doe gaat het hele halsstuk scheef hangen. Verdrietig

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 01:08

maak wel een keer een foto. Heb op google gezocht maar kan niks vinden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 01:43

ineke_ schreef:
Alane schreef:

De sweet itch hoody is bedoel jij denk ik, die heb ik ook namelijk, ideale deken, blijft super liggen ! (mijn paard rolt veel en zit nooit scheef) Kost een paar centen maar dan heb je ook wat !!!

nou de S&K was ook 80 euro, zwaaizwaai bye bye centjes
De Rambo was 149 euro en heb ook nog een eczeemdeken erbij gekocht van Busse sportline. werkt ook goed maar is blauw en doet dan gelijk zo warm aan Clown

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 21:52

Is er verder niemand die deze deken heeft?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:20

De deken die jij bedoelt zit niet meer in het assortiment van Kavalkade. Weet je zeker dat je de juiste maat had, want ik heb vorig jaar die dekens ook verkocht en geen enkele klacht gekregen.. sterker nog: ik werd kortgeleden gebeld door iemand die 'm bij een ander had gezien.. helaas dus niet meer leverbaar.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:22

Helaas heb ik 'm ook niet. Of misschien wel: gelukkig heb ik hem ook niet!

Ik had ook die S&K. Die was ook "te kort" en mijn paard had haar hoofd opengeschuurd en durfde niet eens meer te grazen! Ik heb ervoor gekozen om het halsdeel los te laten hangen totdat ik een ander had. Beter dan dat de boel op spanning staat toch?

Nu heb ik een Harry's horse waar het halsdeel los aanzit. Ik had hier gelezen dat 't ding zou verschuiven, daar heb ik nog geen last van gehad gelukkig! En het halsdeel blijft ook mooi zitten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:35

dit is een kavalkade vliegendeken:
Afbeelding

en dit is er ook eentje van kavalkade.:
Afbeelding

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 12:12

Ik heb die bovenste van kavalkade. Denk dat ik het halsstuk er ook maar af laat, de deken zelf past wel goed, mijn paard is wat langer dan de paarden van die hoogte (ze is ongeveer 160?) en heb nu maat 195.
Maak vandaag wel even een foto van haar met de deken.

De shetlanders in de andere wei vinden haar nogal interessant, was een paar dagen terug m'n vliegenkapje kwijt, lag dus bij de shetjes in de wei Clown hebben ze vast van haar hoofd afgetrokken.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:10

ik heb de bucas buzz-off. ben er heel tevreden over. er zit een vaste hals aan, maar die is EN lang, EN ruim (heel fijn voor mijn grote, brede ruin met hengste-hals). en dan kun je er een los vliegenmasker bijkopen, dat ook heel goed zit, nergens schuurt etc.
het is even een investering, maar ze gaan echt lang mee (3 zomers bij een vriendin), en ze blijven goed zitten! aanrader!
misschien wat voor jouw paard? succes....