Iemand ervaring met Spalding zadels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vonnie84

Iemand ervaring met Spalding zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 19:09

Omdat dit merk zadel relatief onbekend is en het volgens mij toch vrij fijne zadels zijn, vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met dit merk zadel.

Website heb ik al (http://www.spaldingsaddlery.co.uk)

Zoekfuncties leveren nergens iets op.

Nou, brand los!

boemel

Re: Iemand ervaring met Spalding zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:08

Ik heb er 1 gehad. Het was een veelzijdigheidszadel.
Ik had 'm van een kennis tweedehands overgekocht. Ik vond 'm heerlijk zitten. De kwaliteit was ook echt goed.
Nu heb ik een Passier, maar de kwaliteit van het leer van de Spalding vond ik zeker niet slechter.
Helaas was het zadel wat te breed voor mijn paard en heb ik 'm moeten verkopen.

De ruiterzaak wilde 'm niet innemen, want ze hadden nog nooit van het merk gehoord.
Toen heb ik 'm op Marktplaats gezet. Dezelfde dag is het zadel nog ongezien verkocht. Ik had er meerdere gegadigden voor.
Er waren dus toch wel meer liefhebbers van dit merk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:15

Kwaliteit is goed hoor!
Het is volgens mij een Engels merk.
Alles is van engels leer, de hoofdstellen zijn er ook heel fijn van!

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:07

Super zadels!
Zoals zoveel Engelse zadels die hier vrij onbekend zijn maar in kwaliteit super zijn!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 23:56

ik ken er 2 types van, heb ook met beide types gereden. de elite (als ik het goed heb) en de panine.
de eerste vond ik helemaal niets... kon er echt niet op zitten, de 2e vind ik helemaal geweldig! zit echt super en de kwaliteit is ook heel goed

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 16:25

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden! Meer reacties zijn natuurlijk welkom. Het klinkt iig tot nu toe erg positief Ja

Biebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:27

LiSSy schreef:
ik ken er 2 types van, heb ook met beide types gereden. de elite (als ik het goed heb) en de panine.
de eerste vond ik helemaal niets... kon er echt niet op zitten, de 2e vind ik helemaal geweldig! zit echt super en de kwaliteit is ook heel goed

Bij wie zou je dat tweede model nou uitgeprobeerd hebben??? Tong uitsteken

Ik heb 2 Spalding dressuurzadels en ik wil nooit meer anders!!!!! Het model Elite kan ik niet fijn mee rijden, maar de Brittanica Pennine (waar ik er dus 2 van heb, verschillende boommaten) daar zweer ik bij!!! Nog nooit zo'n fijn zadel gehad! De kwaliteit is idd heel goed, maar omdat het leer zo zacht is van dit model zie je toch best wel flinke slijtage na enige jaren intensief gebruiken. Maar toch kan ik je dit model Spalding van harte aanbevelen! Heb ook nooit aan de zadels hoeven wennen of "inrijden", zat gewoon gelijk goed!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:28

Ik heb de Elite. Inmiddels een jaar of tien oud, maar nog steeds in enorm goede staat. Ik denk dat het een zadel voor het leven is, qua kwaliteit.
Ik rijd er prima mee, maar dat doe ik met vrijwel alle zadels. Toen ik dit zadel op een ander paard moest leggen omdat die tijdelijk geen zadel had merkte ik pas hoe je je thuis kan voelen op een zadel. Ik ben blij dat ik dit zadel heb, en mocht ik ooit weer iets van spalding tegenkomen zal ik zeker niet twijfelen.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:52

ik heb een superfijn spalding crosszadel.
Kniewrongen lijken wel geldpads, tevens is de kwaliteit van het leer heel goed!
Pasvorm ook, breed tussenkanaal.

Piep7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:00

Ook ik ben super tevreden over mijn Spalding zadel!
Nadat er in 2005 Kissing spines was geconstateerd bij mijn ruin had ik de keuze uit twee zadels: Een Schumacher of een KN.
Na 1.5 jr heeft iemand zonder mijn toestemming mijn KN zadel uit mijn zadelkast meegenomen, na het opbreken van het slot.. (ahum, gelijk met 25 andere zadels.) dus moest ik opzoek naar een nieuw zadel.
John Kool adviseerde mij toen Spalding. Zelfde kwaliteit en degelijkheid als de Duitse KN maar dan uit Engeland en wat voor mij op dat moment ook belangrijk was: niet in trek bij zadeldieven.
Toen ik het zadel voor het eerste probeerde voelde ik me gelijk thuis. Nooit meer een ander zadel voor mij..
Enige nadeel : de marktwaarde 2e hands.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:28

voor mij ook nooit meer een ander springzadel. een zadel voor het leven. nu al 12 jaar oud en nog steeds als nieuw!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:57

Ik vraag mij af of er nog mensen zijn met ervaringen met dit merk zadel. De zadelmaker is net geweest en zat erg in twijfel tussen een kieffer en een spalding. Ik kende het merk niet dus heb nu de kieffer om te proberen maar de spalding zat wel als een huis!