wat is het voordeel van klipjes aan je martingaalvork?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

wat is het voordeel van klipjes aan je martingaalvork?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 13:41

Ik overweeg om via Ebay een Martingaal/borsttuig te kopen. De martingaal die ik op het oog heb, heeft klipjes aan de martingaalvork en die op Ebay lijkt verder hetzelfde, maar heeft het vorkje vast zitten met een gesp.

Heeft het echt een voordeel dat het met gespjes is of maakt dat eigenlijk niet veel uit?

Anoniem

Re: wat is het voordeel van klipjes aan je martingaalvork?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:48

haha, meteen een topic erover Haha! Haha!

Ik kan je iig melden, clipjes zijn makkelijker... maarrr, aangezien clipjes nogal in zijn, worden er snel wat goedkoop materiaal gebruikt voor clipjes, gespen daarentegen zijn niet echt kapot te krijgen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 13:51

ik wel Haha! Blijf het een koopje vinden voor 38 euro Lachen

Kan er natuurlijk ook altijd zelf nog een klipje tussenzetten...

Maar dan nog, waarom is het makkelijker? Haal je nou echt vaak die vork van het borsttuig af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:59

Dat zou ik niet weten, ik heb er zelf geen, paard heeft een te korte hals voor een martingaal. Gebruik je zelf wel altijd een martingaal?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 14:01

met springen heeft ze er altijd een om. Heb nu nog een hele simpele met gewoon een band om haar hals, maar daar schuren haar manen van kapot. Daarom wil ik er een die je aan het zadel klipt (of gespt)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:09

Voordeel van clipjes is , dat je ze snel los kunt maken als je bvb. naast het paard gaat lopen met de teugels helemaal in je hand als "touw" zeg maar. Sowieso zijn clipjes makkelijker natuurlijk , met vastmaken en weer loshalen , o.a. als je je spullen schoonmaakt of eens zonder wil rijden ofzo.

En het ziet er vaak netter uit , wat strakker en gladder.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:25

Hoe vaak haal je de vork van je voortuig?
Vergelijk het eens met je bit of teugels. Alleen met een vork moet je je teugels erook nog eens uit de ringen halen.
En aan een gesp kun je altijd een klip zetten.

38 euro incl. of excl. verzendkosten? excl. is nl niet echt goedkoop omdat de gemiddelde ruitersportzaak ze wel kan leveren voor dat geld Haha!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:38

hey
ik heb ook een voortuig / martingaal waarvan de vork vastzit met een klipje. Mijn paard wil altijd na het rijden zo snel mogelijk haar hoofdstel af hebben, en als ik dan nog de teugels moet gaan losgespen of eerst de singel gaan losmaken om hoofdstel + martingaal te nemen, dan duurt dat te lang. Dus ik maak gewoon riempjes los van hoofdstel, klip de vork los en dan kan het halster op Lachen
Met een gesp zou zoiets veel langer duren.
Mijne was ook niet zo duur, ook maar ergens in de 30 euro, van het merk LJ (foto vind je wel in m'n profiel)
xxx