Wat voor borsttuig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ozzieozzie

Wat voor borsttuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 11:48

Over een tijdje komt mijn nieuwe paard, zij is een quarter horse met een vrij rechte rug. Nu rijden ze met een borsttuig omdat anders het zadel naar achteren schuift. Ik heb mijn zadel op haar gelegt en het laten nakijken en het ligt perfect, maar ook ik heb het probleem dat het zadel naar achteren schuift. Nu moet ik dus ook een borsttuig aanschaffen, maar wat voor een?
Wat is beter, eentje die alleen naar de zijkant gaat en die je vast maakt aan de singel, of eentje die je aan je zadel vastmaakt en die tussen de voorbenen door gaat naar de singel. En kan ik beter alleen leer nemen of is elastiek beter?

Ik hoor graag jullie meningen Haha!

KozieZ

Re: Wat voor borsttuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:37

Ik dacht dat het voordeel van aan je zadel en tussen de benen naar de singel als voordeel heeft dat het naar links en rechts schuiven verminderd wordt... weet het alleen niet zeker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:15

Het lijkt mij ook dat een vork-voortuig beter zit om je paard.
Die rechte borsttuigen, lijken mij wat beter zitten bij ronde paarden.

En dan leer of elastiek, zal persoonlijk zijn. Elastiek rekt uit, op den duur, zeker als het paard wat gaat zweten, zal het er niet beter op worden. Ik denk dat dat qua merk ook niet zoveel uit zal maken.
Ik zou voor leer gaan, maar dat vind ik persoonlijk mooier.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:22

Ik heb een leren met elastiek ook de vork-voortuig omdat met t springen mijn zadel soms ietjes naar achter gleed met het borsttuig om bleef me zadel mooi op ze plek liggen. Ik heb er erg veel plezier van en het elastiek rekt bij die van mij niet uit mag ook wel als je naar de prijs kijkt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:28

Als het echt is zodat het zadel niet naar achteren schuift, en er dus echt druk op komt te staan, dan zou ik een zo breed mogelijk borsttuig nemen, misschien zo'n brede met bont eronder?