Prijs Passier & KN dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dani001

Prijs Passier & KN dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 10:48

Weet iemand de huidige prijs van de Passier Grand Gilbert en van de KN Tango ? Nieuw wel te verstaan, geen tweedehands. Ga mijn zadel verkopen en een nieuwe kopen, maar had graag ongeveer een idee...

Bedankt alvast voor jullie reply's!

PS Staat hier waarschijnlijk verkeerd ??

R0X

Re: Prijs Passier & KN dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:55

Kan je dit niet ergens vinden op internet? Of moeten wij dit voor je gaan doen.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 11:00

Ik ben bij 2 winkels geweest, maar daar was een verschil tussen (voor hetzelfde zadel) van ruim 300 EUR (was wel een winkel in BE en de ander in NL), dus wilde gewoon weten van iemand die toevallig redelijk recent één van deze zadels aangekocht heeft, wat die betaald heeft.

Ik weet van in die winkels dat een KN tango rond de 1700 à 1800 EUR zit, en de Grand Gilbert al aan 2000 EUR.

Iemand exacte prijzen?

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:13

het is heb voor mijn passier GG ook net onder de 2000 betaald volgens mij 1895! en incl extra toebhoren kwam hij boven de 2000 uit! (hij is net nieuw)

Edit: Bij de divoza zie ik dat de standaard 1956 is en de extra 2152, dat klopt volgens mij wel aardig en overal in nl zijn ze even duur tenzij ze verouderde modellen hebben liggen.. Succes! Gr

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:18

Heb even getemd, want echt de jusite plek is het niet om op een ´te koop´ forum de prijzen op te vragen, als er ook een rubriek speciaal voor harnachement is bij vraag-maar-raak.

En wel eens over nagedacht om op internet op verschillende ruitersportsites te kijken wat de prijs daar is van de zadels? Of bel even een aantal ruitersportzaken af of blijf even wachten totdat iemand anders voor jouw de zoekwoorden in gaat typen voor google Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:41

KN Tango is rond de 1700 euro en de Passier is rond de 2400 euro.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:59

EA --> HAR

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 12:03

OK bedankt alvast! Ga maar eens iemand laten komen om te passen, zit toch overal rond dezelfde prijs precies. (Hoewel ik op een site (weet niet of ik die naam mag vermelden ?) een passier GG gevonden heb voor 1587 EUR excl beugels etc, maar is helaas 200km verder van hier).

Bedankt voor jullie reacties! En sorry, staat hier idd verkeerd!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:06

Als je dan toch zoveel geld uit gaat geven voor een nieuw zadel zou ik voor Hulsebos kiezen. Die maken de zadels op maat. Kan het je echt aanraden. Ik had een KN Symphonie.
En net sinds vrijdag mn nieuwe hulsebos, en ben helemaal happy. Zit heerlijk zacht. Ik heb geen rugpijn meer, en mn paard ook niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:44

Ik heb zoveel ellende alhier over Hulsebos gelezen, dat zou ik helemaal niemand aanraden.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:49

ik ben een grand gilbert fan !!
heerlijk zadel, maar moet wel op je paard passen, en je moet zelf er lekker in zitten, of je zweert bij passier , of je vind hem vreselijk Knipoog

nieuw ben je ongeveer voor de gilbert extra 2000,- euro kwijt, de 2400 die hierboven ergens staat, die is wel een beetje hoog aan de prijs, vraag me af welke zaak dat is , die zo , veel winst maakt op de zadels...

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:12

Bitch schreef:
Ik heb zoveel ellende alhier over Hulsebos gelezen, dat zou ik helemaal niemand aanraden.

Je hebt het gelezen ja, maar zelf meegemaakt NEE!
Ik heb ook genoeg ellende gezien van andere merken, en heb zelf hiervoor een gloednieuwe en oude KN gehad. Het gloednieuwe lag absoluut niet, en een zadelmaker hier uit de buurt zei dat er wel even een voorsingeltje in moest... wat absoluut uit den boze was voor dit paard.
En iedereen zn voorkeur is toch anders. Ik vind persoonlijk Passier knoerthard en kan er echt niet op zitten. En tevens loopt mn paard niet meer als ik er een Passier op doe.
Dus praat geen poep over gelezen ervaringen.....

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:24

liesje23 schreef:
Bitch schreef:

Je hebt het gelezen ja, maar zelf meegemaakt NEE! Ik heb ook genoeg ellende gezien van andere merken, en heb zelf hiervoor een gloednieuwe en oude KN gehad. Het gloednieuwe lag absoluut niet, en een zadelmaker hier uit de buurt zei dat er wel even een voorsingeltje in moest... wat absoluut uit den boze was voor dit paard.
En iedereen zn voorkeur is toch anders. Ik vind persoonlijk Passier knoerthard en kan er echt niet op zitten. En tevens loopt mn paard niet meer als ik er een Passier op doe.

Met alle respect, maar je hebt het zadel ook nog maar pas... De mensen met negatieve ervaringen waren ook eerst heel tevreden over hun Hulsebos, maar na een paar maanden begon de ellende...

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:29

Ik heb de 1e drie maanden een leenzadel gehad van hen.... en daarbij hebben mensen in mijn omgeving alleen maar positieve ervaringen met Hulsebos.
De mensen die negatieve ervaringen hebben zijn de ( meestal) mensen die zo'n zadel laten aanmeten op een driejarige die vervolgens veels te hard groeit, en het zadel past niet meer. Hulsebos kan er echt wel wat aan sleutelen, maar ook niet alles is op te lossen.
Maar zo heeft iedereen zn ervaringen toch... ik vind het alleen jammer dat er weer zadelmakers worden afgevallen.
Ik heb persoonlijk ook met bepaalde merken geen goede ervaringen, dat betekent niet per definitie dat zoiets slecht is!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:05

Citaat:

Het enige wat ik hier op te zeggen heb is:

Een gewaarschuwd mens, telt voor 2....

zei ooit een wijs iemand...

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:39

Zo zijn er genoeg verhalen over andere merken zadels. Ieder mens en paard is anders, dus iedereen heeft andere ervaringen. Dat zal met elk merk zijn.
Maar wat grappig dat iedereen achter de mode aanloopt, en gelooft wat er allemaal gezegd wordt over bepaalde dingen. Goh, dan heb je een echte eigen mening!

Ik hoor ook genoeg verhalen over bepaalde dingen, maar ik ben iemand die zoiets zelf wilt ervaren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:42

Dat snap ik ook wel, en ik ga heus niet blind af op allemaal verhalen die vertelt worden, en zeker niet op i-net, maar er hebben hier een aantal leden wat ervaringen geplaatst mbt het merk, en dat zijn nu niet echt gebruikers die uit, imo, hun nek banketstaaf.

Een zadel is gewoon een hele dure aanschaf, en je mag je je er best goed in orienteren, ik zou de gok niet durven te wagen met dat merk, maar gelukkig ben ik de enige ( blijkbaar) en heb een goed passend zadel.

Het banketstaaf bij het genoemde merk is, dat ze het zelf ook nog eens fabriceren, als stübben een zadel levert, zit daar altijd een tussenhandelaar bij, en de winkel, dan levert stübben een goed zadel, maar de zaak waar je het koopt, past hem verkeerd aan, dan kan je hierop de zaak aanspreken. Bij het genoemde merk spreek je direct de fabrikant/leverancier/verkoper aan.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:36

Over Hulsebos zadels hoor ik ook heel veel slechte ervaringen (meer dan de goede verhalen).
Maar goed, daar ging dit topic niet over geloof ik Knipoog

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:54

Bitch schreef:

Een zadel is gewoon een hele dure aanschaf, en je mag je je er best goed in orienteren, ik zou de gok niet durven te wagen met dat merk, maar gelukkig ben ik de enige ( blijkbaar) en heb een goed passend zadel.

Voila, zo denk ik er ook over. En dat heeft niets te maken met dat ik geen eigen mening zou hebben. Maar met het feit dat ik zeker wil zijn van een passend zadel en dus afga op merken waar ik al eerder een goede ervaring mee heb gehad. Ik ben al genoeg gekl**t met zadels.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 12:59

Ja ik ga maar voldoende passen en zoeken tot ik iets vind wat mij aanstaat. Bedankt voor al jullie reacties !!!

Effe off - topic, sorry daarvoor, maar "banketstaaf" ??? Ik ben belg, dus ik begrijp er niet van ??? Iemand die even de uitleg van het woord wil doen aan een simpele (belgische) ziel Bloos Haha!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:14

Sommige woorden ( die niet netjes zijn volgens de boktregels), worden omgetoverd in banketstaaf. Dat kon jij ook niet weten Haha!

Ik heb ook genoeg geklooid met zadels.
Twee KN's, waarvan een bekende zadelmaker hier in de buurt er een voorsingel in heeft gebouwd.
Ik heb ook meerdere malen op een Passier gereden, en dit ligt niet fijn op mijn huidige paard. Merken zijn natuurlijk heel erg persoonsgebonden...

Ik ben heel blij dat Hulsebos mij heeft kunnen helpen met mijn paard die kissing spine heeft, en dus nu het zadel zo heeft aangepast dat de plek zadelvrij is. Wat alle andere zadelmakers dus niet voor elkaar kregen.

In deze regio zijn de verhalen over Hulsebos positiever dan bij jullie blijkbaar.....
En nee, het ging niet over de goede of slechte ervaringen over Hulsebos. Mijn 1e bijdrage in dit topic was aan de ts-er die toch veel geld ging uitgeven.
Nu ook weer een meisje bij mij op stal. Eerst een KN, daarna een Ainsley, en gaat nu toch ook voor Hulsebos.

Als je een heel standaard paard hebt kan je vrij goed een goed zadel kopen voor je paard. Maar ik denk voor je paarden met problemen of mensen met een probleem met hun lichaam kan zo'n zadelmaker een hele goede uitkomst zijn. En een voordeel is dat deze zadels verbouwd kunnen worden. Dus ik kan met een gerust hart mn zadel laten ombouwen als mn huidige wedstrijdpaard verkocht is en ik weer met een jong paard ga beginnen. Ideaal vindt ik het.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 13:58

ahaaaaaa!! Dacht al dat dat een typisch nederlands woord was, vond t al een beetje raar maar ja, jullie hebben wel vaker rare woorden Knipoog

Tja hoe meer is lees, hoe meer ik toch echt denk dat het toch vooral eigen smaak is, je hebt overal wel rotte appels tussen, dus ja... Maar voldoende passen denk ik ? Het paard waarvoor dit zadel is heeft enkel een vrij hoge schoft, maar dat valt wel mee bij de meeste merken van zadels om iets passend te vinden.

Zoeken maar ...

Jeezes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:15

Als ik mij niet vergis heb ik de Passier GG gezien voor 1600 EUR in de horselover cataloog.
Dat was dan wel de gewone versie.
De extra was dacht ik 2100 EUR.
Ik weet niet of die prijzen nu nog zo zijn en of ze juist zijn want dat is al een paar jaar geleden.
Misschien dat iemand de cataloog heeft.