Passier lederbalsem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anydale

Passier lederbalsem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 19:06

Wie heeft hier ervaringen mee? Wordt het leer er zacht van, maar wel met een glans erover? ik heb nu vaak dat mn hoofdstellen na het poetsen zo dof worden. Nu dacht ik, misschien is dat met de lederbalsem van passier niet.

Anoniem

Re: Passier lederbalsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:03

Ik merkte weinig verandering hiermee. Volgens mij zit in elk potje vet dezelfde bestanddelen, alleen geven ze het een ander naampje Haha!.

Ik denk dat het ook tussen onze oren zit, want ik heb elk merk gehad, en het wordt allemaal mooi van.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:22

Van vet wordt leer ook niet mooier , vind ik.

Als je crème of dressing gebruikt dan blijft het beter glanzen.
Omdat dat wat nattig spul dat er goed intrekt en het leer gewoon laat "ademen".

Vet is gewoon rommel waarmee je het leer dichtsmeert en er eigenlijk een vettig laagje oplegt....dat moet je dan eerst weer helemaal uitpoetsen eerdat je weer fris leer krijgt. Ik gebruik dus nooit vet , vind het echt troep Bloos

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:58

Ik gebruik voor concoursen het magic sponsje wat ik ook voor mijn leren laarzen pak op mijn hoofdstel, werkt prima voor de glans.
Lederdressing vind ikzelf juist troep, blijft gewoon op het leer liggen en voedt niks. Mijn leer werd ineens praktisch karton dus ik heb het weggesmeten.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:39

Ik ben over de Passier Balsem zéér tevreden, houdt mijn beugelriemen goed soepel en het zadel mooi. Ik ga mijn zadel nu terug verkopen, voor een ander, en ik krijg op 100 EUR na de oorspronkelijke koopprijs terug, dus het heeft mijn zadel goed onderhouden!

Nog een groot voordeel : je kan het ook op het zitvlak gebruiken, dat maakt geen vlekken in je witte wedstrijd - rijbroek!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:39

Dressing vind ik ook niks,heb hele tijd gebruikt maar werd er toch niet blij van Knipoog!.Toen overgestapt naar passier lederbalsem merkte heel veel verschil leer werd weer soepel en glanzend ben heel erg tevreden !!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 17:33

Dat zijn wel positieve verhalen, ik denk dat ik de passier lederbalsem maar eens ga aanschaffen!

Jeezes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:09

Ik vind het superspul.
Eerst altijd stubben hamanol gebruikt maar dat is zo moeilijk uit te smeren.
Dat was altijd een tijdrovend werkje.
Met dat spul van passier moet je enkel een dun laagje aanbrengen met een borsteltje.
Zo klaar.
Van de zadelzeep ben ik minder tevreden. Dat is nogal zacht.
Als je niet oppast heb je een halve pot aan je spons hangen, bij wijze van spreken dan.
Om mijn tuig dus gewoon schoon te maken gebruik ik liever stubben zadelzeep.